7 °C Budapest

"Zöldül" a Wal-Mart: környezetvédelem, vagy a hírnév fényezése?

Pénzcentrum
2007. szeptember 25. 14:00

Új próbálkozásokba kezd a Wal-Mart a környezetkímélő termékgyártás eléréséért, hogy aktívan részt tudjon venni a környezet manapság egyre égetőbb szükséget felvető védelmében.

A Wal-Mart Stores bejelentette, hogy elkezdi mérni a termékek gyártásához és elosztásához felhasznált energia mennyiségét, és néhány szállítóval együtt egy projekt keretein belül megpróbálkoznak csökkenteni a felhasznált energiákat. Az erőfeszítések 7 termékkategórián keresztül zajlanak, ezek a DVD-k, a fogkrémek, a szappan, a tej, a sör, a porszívó, és a szénsavas üdítőitalok.

A kiskereskedelmi óriás tegnap jelentette be, hogy részt vesz a CDP projektben, ami egy non-profit kezdeményezés, és a klímaváltozásra, valamint a szén-dioxid kibocsátásra összpontosít.

A környezetvédelmi aktivisták viszont csak óvatosan optimisták a bejelentéssel kapcsolatban. Sokan gondolják úgy, hogy az elmúlt év "zöld" kezdeményezései a Wal-Mart részéről csak arra szolgáltak, hogy a hírnevét javítsák. Ha viszont valóban a környezetvédelem a cél, akkor tényleg megvan a szükséges mérete és beszállítói köre a cégnek, hogy észrevehető változást okozzon.

A kezdeményezés viszont kérdéseket is felvet, mint például azt, hogy vajon a vállalat a továbbiakban beszünteti-e az üzletkötést azokkal a szállítókkal, amik nagymértékben szennyezik a környezetet, annak ellenére, hogy a legalacsonyabb áron tőlük tudná megkapni az adott terméket...

A Wal-Mart szóvivője szerint egyelőre még nincsenek ennyire kiforrott elképzelések a káros anyagok kibocsátásának csökkentésével kapcsolatban, és még jelentős mennyiségű munka áll a cég szakemberei előtt, hogy az ilyen felvetésekre reagálni tudjanak. Bár azt elmondták, hogy sem a vásárlók, sem a cég szempontjából nem lesz szükség kompromisszumokra a termékekkel kapcsolatban, a vevők nem lesznek kénytelenek választani az olcsó és a környezetbarát termékek között.

A mostani projekten kívül a vállalkozás már korábban is hozott intézkedéseket a környezet érdekében, mint például a kamion flottája üzemanyag felhasználásának hatékonyabbá tétele, az élelmiszerek csomagolásánál a csomagoló anyagok mennyiségének csökkentése, vagy a törekvés a hosszabb élettartamú energiatakarékos izzók eladására.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A végső cél az, hogy egy nap teljes mértékben csak megújuló energiaforrásokat használjon a Wal-Mart, és szemét keletkezése nélkül tudja előállítani a termékeket, ösztönözve erre a vevőket, a beszállítókat, és az alkalmazottakat is.

Ha megvalósulnak a tervek az üzemanyag hatékonysággal kapcsolatban, az évi 228 millió liter dízel üzemanyag megtakarítását jelentené, a 20 százalékos energiahatékonyság növelés pedig 3,5 megawatt órával kevesebb felhasználást jelentene évente. Ennek ellenére sok szakértő úgy gondolja, hogy a most górcső alá vett hét termék nem igazán a legjobb választás, ugyanis több közülük alig járul hozzá a károsanyag kibocsátáshoz.

További kérdéseket vet fel az is, hogy ha a tervek megvalósulnak, akkor a cég 2,5 millió tonnával kevesebb káros anyagot bocsátana ki, viszont eközben a 2007 során épített új áruházak 28 millió tonnás többlet kibocsátást eredményeznének, vagyis a helyzet nem hogy javulna, még romlik is.

A kezdeményezés mindenképpen pozitív az ilyen nagyvállalatok körében, viszont úgy tűnik, hogy sokkal kidolgozottabb, és megfontoltabb tervek szerint kell haladni a megújuló energiaforrások, és a károsanyag kibocsátás elérése felé...

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem