Új próbálkozásokba kezd a Wal-Mart a környezetkímélő termékgyártás eléréséért, hogy aktívan részt tudjon venni a környezet manapság egyre égetőbb szükséget felvető védelmében.
A Wal-Mart Stores bejelentette, hogy elkezdi mérni a termékek gyártásához és elosztásához felhasznált energia mennyiségét, és néhány szállítóval együtt egy projekt keretein belül megpróbálkoznak csökkenteni a felhasznált energiákat. Az erőfeszítések 7 termékkategórián keresztül zajlanak, ezek a DVD-k, a fogkrémek, a szappan, a tej, a sör, a porszívó, és a szénsavas üdítőitalok.
A kiskereskedelmi óriás tegnap jelentette be, hogy részt vesz a CDP projektben, ami egy non-profit kezdeményezés, és a klímaváltozásra, valamint a szén-dioxid kibocsátásra összpontosít.
A környezetvédelmi aktivisták viszont csak óvatosan optimisták a bejelentéssel kapcsolatban. Sokan gondolják úgy, hogy az elmúlt év "zöld" kezdeményezései a Wal-Mart részéről csak arra szolgáltak, hogy a hírnevét javítsák. Ha viszont valóban a környezetvédelem a cél, akkor tényleg megvan a szükséges mérete és beszállítói köre a cégnek, hogy észrevehető változást okozzon.
A kezdeményezés viszont kérdéseket is felvet, mint például azt, hogy vajon a vállalat a továbbiakban beszünteti-e az üzletkötést azokkal a szállítókkal, amik nagymértékben szennyezik a környezetet, annak ellenére, hogy a legalacsonyabb áron tőlük tudná megkapni az adott terméket...
A Wal-Mart szóvivője szerint egyelőre még nincsenek ennyire kiforrott elképzelések a káros anyagok kibocsátásának csökkentésével kapcsolatban, és még jelentős mennyiségű munka áll a cég szakemberei előtt, hogy az ilyen felvetésekre reagálni tudjanak. Bár azt elmondták, hogy sem a vásárlók, sem a cég szempontjából nem lesz szükség kompromisszumokra a termékekkel kapcsolatban, a vevők nem lesznek kénytelenek választani az olcsó és a környezetbarát termékek között.
A mostani projekten kívül a vállalkozás már korábban is hozott intézkedéseket a környezet érdekében, mint például a kamion flottája üzemanyag felhasználásának hatékonyabbá tétele, az élelmiszerek csomagolásánál a csomagoló anyagok mennyiségének csökkentése, vagy a törekvés a hosszabb élettartamú energiatakarékos izzók eladására.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A végső cél az, hogy egy nap teljes mértékben csak megújuló energiaforrásokat használjon a Wal-Mart, és szemét keletkezése nélkül tudja előállítani a termékeket, ösztönözve erre a vevőket, a beszállítókat, és az alkalmazottakat is.
Ha megvalósulnak a tervek az üzemanyag hatékonysággal kapcsolatban, az évi 228 millió liter dízel üzemanyag megtakarítását jelentené, a 20 százalékos energiahatékonyság növelés pedig 3,5 megawatt órával kevesebb felhasználást jelentene évente. Ennek ellenére sok szakértő úgy gondolja, hogy a most górcső alá vett hét termék nem igazán a legjobb választás, ugyanis több közülük alig járul hozzá a károsanyag kibocsátáshoz.
További kérdéseket vet fel az is, hogy ha a tervek megvalósulnak, akkor a cég 2,5 millió tonnával kevesebb káros anyagot bocsátana ki, viszont eközben a 2007 során épített új áruházak 28 millió tonnás többlet kibocsátást eredményeznének, vagyis a helyzet nem hogy javulna, még romlik is.
A kezdeményezés mindenképpen pozitív az ilyen nagyvállalatok körében, viszont úgy tűnik, hogy sokkal kidolgozottabb, és megfontoltabb tervek szerint kell haladni a megújuló energiaforrások, és a károsanyag kibocsátás elérése felé...
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra
- MK-elődöntő, kézi BL és városi rangadó Liverpoolban – sport a tévében
- Dől a pénz a Spotifyhoz
- Rengeteg külföldi szavazhat az önkormányzati választáson
- Új, hasznos funkciót hoz a Google a Chrome böngészőbe
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál