Új próbálkozásokba kezd a Wal-Mart a környezetkímélő termékgyártás eléréséért, hogy aktívan részt tudjon venni a környezet manapság egyre égetőbb szükséget felvető védelmében.
A Wal-Mart Stores bejelentette, hogy elkezdi mérni a termékek gyártásához és elosztásához felhasznált energia mennyiségét, és néhány szállítóval együtt egy projekt keretein belül megpróbálkoznak csökkenteni a felhasznált energiákat. Az erőfeszítések 7 termékkategórián keresztül zajlanak, ezek a DVD-k, a fogkrémek, a szappan, a tej, a sör, a porszívó, és a szénsavas üdítőitalok.
A kiskereskedelmi óriás tegnap jelentette be, hogy részt vesz a CDP projektben, ami egy non-profit kezdeményezés, és a klímaváltozásra, valamint a szén-dioxid kibocsátásra összpontosít.
A környezetvédelmi aktivisták viszont csak óvatosan optimisták a bejelentéssel kapcsolatban. Sokan gondolják úgy, hogy az elmúlt év "zöld" kezdeményezései a Wal-Mart részéről csak arra szolgáltak, hogy a hírnevét javítsák. Ha viszont valóban a környezetvédelem a cél, akkor tényleg megvan a szükséges mérete és beszállítói köre a cégnek, hogy észrevehető változást okozzon.
A kezdeményezés viszont kérdéseket is felvet, mint például azt, hogy vajon a vállalat a továbbiakban beszünteti-e az üzletkötést azokkal a szállítókkal, amik nagymértékben szennyezik a környezetet, annak ellenére, hogy a legalacsonyabb áron tőlük tudná megkapni az adott terméket...
A Wal-Mart szóvivője szerint egyelőre még nincsenek ennyire kiforrott elképzelések a káros anyagok kibocsátásának csökkentésével kapcsolatban, és még jelentős mennyiségű munka áll a cég szakemberei előtt, hogy az ilyen felvetésekre reagálni tudjanak. Bár azt elmondták, hogy sem a vásárlók, sem a cég szempontjából nem lesz szükség kompromisszumokra a termékekkel kapcsolatban, a vevők nem lesznek kénytelenek választani az olcsó és a környezetbarát termékek között.
A mostani projekten kívül a vállalkozás már korábban is hozott intézkedéseket a környezet érdekében, mint például a kamion flottája üzemanyag felhasználásának hatékonyabbá tétele, az élelmiszerek csomagolásánál a csomagoló anyagok mennyiségének csökkentése, vagy a törekvés a hosszabb élettartamú energiatakarékos izzók eladására.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A végső cél az, hogy egy nap teljes mértékben csak megújuló energiaforrásokat használjon a Wal-Mart, és szemét keletkezése nélkül tudja előállítani a termékeket, ösztönözve erre a vevőket, a beszállítókat, és az alkalmazottakat is.
Ha megvalósulnak a tervek az üzemanyag hatékonysággal kapcsolatban, az évi 228 millió liter dízel üzemanyag megtakarítását jelentené, a 20 százalékos energiahatékonyság növelés pedig 3,5 megawatt órával kevesebb felhasználást jelentene évente. Ennek ellenére sok szakértő úgy gondolja, hogy a most górcső alá vett hét termék nem igazán a legjobb választás, ugyanis több közülük alig járul hozzá a károsanyag kibocsátáshoz.
További kérdéseket vet fel az is, hogy ha a tervek megvalósulnak, akkor a cég 2,5 millió tonnával kevesebb káros anyagot bocsátana ki, viszont eközben a 2007 során épített új áruházak 28 millió tonnás többlet kibocsátást eredményeznének, vagyis a helyzet nem hogy javulna, még romlik is.
A kezdeményezés mindenképpen pozitív az ilyen nagyvállalatok körében, viszont úgy tűnik, hogy sokkal kidolgozottabb, és megfontoltabb tervek szerint kell haladni a megújuló energiaforrások, és a károsanyag kibocsátás elérése felé...
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








