Aki kimarad, lemarad? Már most milliárdokat lehet keresni az újdonsággal

Pénzcentrum
2007. szeptember 19. 08:30

Tavaly a 15,7 milliárd dolláros online hirdetési piac negyedét szerezte meg a Google, ez a részarány azonban a jövőben visszaszorulhat, hiszen a legkedveltebb keresőt üzemeltető társaság lemaradóban van az innovatív hirdetési technológiák terén - írja a Napi.

Az internetezők a világhálón töltött idejükből mindössze átlagosan 5 percet fordítanak a keresésre, a többit pedig a különböző portálok böngészésével töltik. Az új hirdetési technológia annak nyomán jött létre, hogy a nagy cégek egyre többet tudhatnak meg a netezőkről, így akár személyre szabott reklámokkal is bombázhatják őket kedvenc oldalaikon.

A Yahoo az elmúlt évben 1,5 milliárd dollárt keresett ezekkel az ún. display hirdetésekkel, míg a Time Warner AOL 1,6 milliárdot kasszírozott ebből a forrásból.

A felhasználók szokásait cookie-fájlokkal szokás monitorozni, az így felhalmozott tudással pedig különböző modellek alapján jó eséllyel meg lehet mondani, mi lesz a netező következő lépése. Innen már csak egy lépés, hogy olyan hirdetést rakjanak a látogató elé, amire kíváncsi lehet.

Az AOL és a Microsoft is beszállt az új technológiába, a Google azonban szándékosan távol marad, mivel etikátlannak és manipulatívnak találja az újdonságot. A Google állítólag cookie-kat sem használ, kérdés, hogy nem vezet-e majd ez az elzárkózás lemaradáshoz.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 29. kedd
Taksony
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?