Aki kimarad, lemarad? Már most milliárdokat lehet keresni az újdonsággal

Pénzcentrum
2007. szeptember 19. 08:30

Tavaly a 15,7 milliárd dolláros online hirdetési piac negyedét szerezte meg a Google, ez a részarány azonban a jövőben visszaszorulhat, hiszen a legkedveltebb keresőt üzemeltető társaság lemaradóban van az innovatív hirdetési technológiák terén - írja a Napi.

Az internetezők a világhálón töltött idejükből mindössze átlagosan 5 percet fordítanak a keresésre, a többit pedig a különböző portálok böngészésével töltik. Az új hirdetési technológia annak nyomán jött létre, hogy a nagy cégek egyre többet tudhatnak meg a netezőkről, így akár személyre szabott reklámokkal is bombázhatják őket kedvenc oldalaikon.

A Yahoo az elmúlt évben 1,5 milliárd dollárt keresett ezekkel az ún. display hirdetésekkel, míg a Time Warner AOL 1,6 milliárdot kasszírozott ebből a forrásból.

A felhasználók szokásait cookie-fájlokkal szokás monitorozni, az így felhalmozott tudással pedig különböző modellek alapján jó eséllyel meg lehet mondani, mi lesz a netező következő lépése. Innen már csak egy lépés, hogy olyan hirdetést rakjanak a látogató elé, amire kíváncsi lehet.

Az AOL és a Microsoft is beszállt az új technológiába, a Google azonban szándékosan távol marad, mivel etikátlannak és manipulatívnak találja az újdonságot. A Google állítólag cookie-kat sem használ, kérdés, hogy nem vezet-e majd ez az elzárkózás lemaradáshoz.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 3. péntek
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem