Aki kimarad, lemarad? Már most milliárdokat lehet keresni az újdonsággal

Pénzcentrum
2007. szeptember 19. 08:30

Tavaly a 15,7 milliárd dolláros online hirdetési piac negyedét szerezte meg a Google, ez a részarány azonban a jövőben visszaszorulhat, hiszen a legkedveltebb keresőt üzemeltető társaság lemaradóban van az innovatív hirdetési technológiák terén - írja a Napi.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az internetezők a világhálón töltött idejükből mindössze átlagosan 5 percet fordítanak a keresésre, a többit pedig a különböző portálok böngészésével töltik. Az új hirdetési technológia annak nyomán jött létre, hogy a nagy cégek egyre többet tudhatnak meg a netezőkről, így akár személyre szabott reklámokkal is bombázhatják őket kedvenc oldalaikon.

A Yahoo az elmúlt évben 1,5 milliárd dollárt keresett ezekkel az ún. display hirdetésekkel, míg a Time Warner AOL 1,6 milliárdot kasszírozott ebből a forrásból.

A felhasználók szokásait cookie-fájlokkal szokás monitorozni, az így felhalmozott tudással pedig különböző modellek alapján jó eséllyel meg lehet mondani, mi lesz a netező következő lépése. Innen már csak egy lépés, hogy olyan hirdetést rakjanak a látogató elé, amire kíváncsi lehet.

Az AOL és a Microsoft is beszállt az új technológiába, a Google azonban szándékosan távol marad, mivel etikátlannak és manipulatívnak találja az újdonságot. A Google állítólag cookie-kat sem használ, kérdés, hogy nem vezet-e majd ez az elzárkózás lemaradáshoz.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 28. csütörtök
Simon, Szimonetta
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?