Az üdülési csekk tarthatja életben a magyar szállodák nagy részét, mivel forgalom- és árbevétel-növekedés csupán a Balatonnál illetve a keleti régióban volt megfigyelhető - adja hírül a Magyar Hírlap.
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint ugyan a szállodák szobakihasználtsága nem romlott tavalyhoz képest, azonban a jövedelmezőségük igen. A 17 ezer szállodai szoba 54 százalékos kihasználtságot ért el, ugyanakkor a nettó árbevétel egy százalékkal esett vissza.
Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke szerint ez azt jelenti, hogy az 5 százalékos áfa-emelést a szállodák nem tudták a vevőkre továbbhárítani. Budapesten a visszaesést a külföldi turisták elmaradása okozta. Ezzel szemben kiemelkedő fellendülés volt tapasztalható a Balatonnál, és Kelet-Magyarországon.
Kopócsy szerint a külföldi turisták elmaradását ellensúlyozta a belföldi turizmus, amely viszont nagy részben az üdülési csekkeknek köszönhető. 2007 első öt hónapja során megkétszereződött az üdülési csekkek felhasználása a szállodákban, különös tekintettel a wellness- és kastélyszállókra.
Az alacsony kategóriűjú, szállodaláncokhoz nem tartozó, egy-két csillagos szállásférőhelyi kisvállalkozások helyzete azonban meggyengült, náluk figyelhető meg a legnagyobb visszaesés. Sokan közülük csőd közeli helyzetbe kerültek.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








