Ugyan a hazai KKV szektor 81 százaléka hallott már a vállalatok számára kifejlesztett hitelkártyáról, de mindössze 25 százalékuk használja is az általuk nyújtott szolgáltatásokat - legalábbis a MasterCard megbízásából készült, 300 kis- és középvállalkozást felölelő tanulmányból ez derül ki.
Zdenek Houser, a MasterCard Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója elmondta a MasterCard Europe, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK), illetve a KA-VOSZ Zrt. közös sajtó-szemináriumán, hogy a MasterCard Europe kiemelt figyelmet fordít a kkv szektor képviselőinek igényére, ugyanis ezek a vállalkozások a gazdaság motorjai.
A MasterCard adatai szerint az európai gazdaság 95 százalékát a kkv szektor adja. Száz emberből hatvankilenc ilyen vállalkozásban dolgozik, vagyis ha minden európai kkv még egy embert alkalmazna, megszűnne a munkanélküliség az unióban.
A legtöbb kkv úgy gondolja, hogy az üzleti hitelkártyákat az utazási, reprezentációs költségek fedezésére lehet felhasználni. Zdenek Houser kiemelte, hogy az üzleti hitelkártyákat ezen kívül számos egyéb vonatkozásban is hasznosítani lehet, így például a segítségével jól elkülöníthetőek a személyes, illetve az üzleti kiadások, egyszerűsítheti a könyvelési folyamatokat, illetve a kártyák segítségével lehet intézni a külföldi költések áfa-visszatérítéseit is.
Szintén segítséget nyújthat az üzleti hitelkártya a cash-flow gondok enyhítésében is, a használati tapasztalattal rendelkező vállalkozók 51 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ilyen célokra használja a kártyát.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2006 során 50 százalékkal emelkedett a kibocsátott üzleti kártyák száma, ugyanakkor a válaszadók mindössze 24 százaléka rendelkezett üzleti hitelkártyával. Az üzleti kártyát nem használók közül 20 százalék az információk hiányát jelölte meg legfőbb oknak, illetve olyan választ is adtak, hogy nem kínáltak még sosem nekik ilyen terméket.
Krisán László a KA-VOSZ Zrt. vezérigazgatója a Széchenyi Kártyával kapcsolatos eddigi eredményeket tapasztalatokat részletezve kiemelte, hogy a siker egyik legfőbb oka a termék iránt kialakult vállalkozói bizalom. Ezt az egyszerű, érthető kommunikáció révén érték el, illetve az is nagyon fontos tényezőnek bizonyult, hogy a termék széles körben elérhető, illetve gyorsan, akár 1 hét alatt is hozzá lehet jutni az egy éves futamidejű folyószámlahitelhez.
Az 5 évvel ezelőtti indulás óta napjainkre az igénylések száma megközelítette a 100 ezret, melyekből 75 ezer esetben került kártya átadásra, tehát 20 százalék körüli az elutasítási arány. Havonta mintegy kétezer új igénylés kerül befogadásra, az eddigi hitelkihelyezések értéke pedig eléri a 360 milliárd forintot - mondta el Krisán László.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kártyahasználati szokásokkal kapcsolatban a vezérigazgató kiemelte, hogy a vállalkozások alapvetően ATM készpénz-felvételre használják a kártyát, így mindenképpen tudatosítani kell a kártyát használó vállalkozások körében a Széchenyi Kártyás vásárlás előnyeit is.
Katona Ágnes, a BVK hitelezési igazgatója elmondta, a vállalkozások finanszírozásában az egyik legnagyobb akadály a tudás hiánya. A BVK irodáiban éppen ezért lehetőség nyílik tanácsadás, illetve képzések igénybe vételére.
2006. december 31-én 838 ezret tett ki a kis- és középvállalkozások száma, ugyanakkor Katona Ágnes kiemelte, hogy a kkv vállalkozások száma folyamatosan csökken a megszorító intézkedések hatására. A támogatások potenciálisan mintegy 200 ezer vállalkozást érintenek közülük.
Ezen kívül a szektor hitelállománya is rendkívül alacsony, míg az uniós országokban a hitelállomány GDP-hez viszonyított aránya átlagosan 60 százalék, addig ez nálunk 25,7 százalékos.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








