A szerdai katasztrófavédelmi művelet egy 7,2-es erősségű földrengést volt hivatott szimulálni a sziget székhelyének, Heraklion városának partjai előtt.
Ér 4 bő négymillióval többet a KIA Ceed csúcsmodellje a hétköznapi verziónál? A motoron kívül mi a különbség a kettő között? Megannyi kérdés, amelyek közül jópárra kiderül a válasz a Pénzcentrum mostani duplatesztjéből. Egy "lakossági" Ceed kombi mellett megkaptuk a ProCeed GT-t is a kínálat legtetejéről. A poént előre nem lőjük le, de annyit elárulunk, a GT-ben egy bizonyos gombot biztosan hamar elkoptatnánk.
Nehéz helyzetben van, aki szeretne birtokolni egy KIA Ceed-et, rengeteg verziója létezik az autónak, nem egyszerű kiválasztani, melyik lenne nekünk az ideális. A mostani videó talán segíthet dönteni: megmutatjuk a két végletet, egy teljesen átlagos Ceed-et, és a kínálat legtetejét, a ProCeed GT-t - azaz, nem teljesen a kínálat két vége, mert a "hétköznapi" Ceed nem a fapados verzió, silver felszereltséggel kaptuk meg.
A videóból megtudhatod, mi a különbség a hatmilliós és a majdnem duplaannyiba kerülő verzió között!
Pár szó az autókról
A mezei KIA Ceed egy vérbeli családi kombi, alapára 5,2 millió forint, mint fentebb említettük, mi a silver felszereltségi szinttel kaptuk meg, ami bő egymillió forinttal több extrát jelent. Ebbe aztán minden is belefér, a csomagtér 635 literes, de ha ez sem lenne elég, akkor az üléseket lehajtva még több mint 1000 literrel lehet növelni a kapacitást. Az ezres T-GDI motortól sem kell megijedni, amire kell, arra van benne erő, cserébe igen takarékosan el lehet vele közlekedni, akár 6 liter benzinből is kijöhet 100 kilométer.
A koreai kombi egy józan döltés annak, aki valami nagy batárt keres, de nem ülne fel a SUV-vonatra: szinte professzionálisan úgy tervezték, hogy a nagy tömegek igényeit elégítse ki. Emellett a KIA egy elég nagyvonalú garanciát ad az autóira, 7 évig vagy 150 ezer kilométerig érvényes a jótállás - ez szintén fontos lehet, ha valaki autóvásárláson gondolkodik. Ár-érték arányban sikerült nagyon jól belőni a puttonyos Ceed-et.
A ProCeed GT pedig már teljesen más tészta: bár előről nem sokban különbözik a mezei verziótól, de a látszat ennél nagyobbat nem is csalhatna! Bár a műszerfal szinte ugyanaz, mint a lakossági Ceedekben, de mégsem tűnik fapadosnak a beltér, igényesen emelték át a főbb elemeket, és olyan apróságokkal, mint a varrott bőrborítás abszolút megvan az ember prémiumérzete. A GT ülések is kényelmesek, pont ott tartanak, ahol kell. Ebben a csomagtér valamivel kisebb - a gömbölyded forma átka -, csak 594 literes, de azért ezzel is együtt lehet élni, viszont szintén a lekerekítés miatt a 185-190 centis, vagy magasabb utasok eléggé kellemetlenül érezhetik magukat.
Azonban nem is ez a lényeg, hanem az autó szíve: egy 1,6 literes, 204 lóerős turbóbenzin dolgozik a motorháztető alatt. Ez 7,6 másodperc alatt löki fel 100-ra a kombit, ami elég meggyőző adat. Ha valaki ilyet vásárol, a legjobb barátja a sport-gomb lesz, ennek hatására javul a gázreakció, öblösebb hangot ad a kipufogó, és csökken a kormány rásegítése. A kipufogómorgással nem lehet betelni, sem pedig a dinamikával, amit a sport mód kölcsönöz - mintha kicserélték volna az amúgy sem gyenge autót. Életvitelszerű használat mellett vélhetően hamar elkopna az a sport-gomb...
Viszont ennek megfelelően a GT jóval éhesebb is: 9-12 liter közötti fogyasztással érdemes számolni. A ProCeed GT alapára 8,65 millió forint, ehhez jött még a panorámatető, az automataváltó és a többi extra, amivel a tesztautónk ára már a 10 milliós határt is átlépte. Mindenesetre, aki shooting brakeben gondolkodik, mindenképpen vegye számításba a Ceed csúcsverzióját, főképpen, mert a Mercedes CLA jóval drágább.
A maga nemében mindkét autó jó döltés lehet, sokmindenbe nem lehet belekötni.
Önerő nélkül is megoldható!
Sőt, ha az olcsóbb autó mellett teszi le a voksát valaki, még önerő sem kell simán megoldható a vásárlás egy személyi kölcsönnel! A Pénzcentrum kalkulátorában megnéztük, hogy milyen feltételekkel adnak a bankok 6 millió forintot 84 hónapos futamidőre - egy új autó annyit bírjon ki azért, nemde? Nos, kiderült, hogy a CIB Banknál 7,96% lenne a THM a moratórium végén, a törlesztő pedig havi 92 973 forint lenne 2021-től. Nem sokkal marad el ettől az MKB Bank ajánlata sem, ahol jövőre 8,11% lesz a THM, a törlesztő pedig havonta 93 433 forint. Érdemes még megnézni az Erste vagy a Raiffeisen ajánlatát is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke