lead
lead
Az Európai Bizottság átfogó közlekedési reformcsomagot jelentett be, amelynek középpontjában egy nagysebességű vasúthálózat kiépítése áll, jelentősen lerövidítve a fővárosok közötti utazási időt 2040-ig.
Szerdán mutatta be az Európai Bizottság azt az átfogó közlekedési stratégiai csomagot, amely új gyorsvasúti hálózat létrehozását célozza. A terv a már meglévő transzeurópai közlekedési infrastruktúrára épülve legalább 200 kilométer per órás sebességgel közlekedő vasúti összeköttetéseket hozna létre az Európai Unió jelentősebb városai között.
A 2040-ig megvalósítandó fejlesztések eredményeként a menetidők drasztikusan csökkennének: Budapestről Pozsonyba egy órával, Zágrábba közel két órával, míg Bukarestbe csaknem kilenc órával rövidebb idő alatt lehetne eljutni vasúton az Európai Bizottság számításai szerint.

A közlekedési csomag részeként az uniós testület olyan jogszabályi javaslatokat is előterjesztene, amelyek egyszerűsítenék a vasúti jegyvásárlást és -keresést, valamint ösztönöznék a használt járművek piacának fejlődését - szúrta ki a Telex.
lead
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


