Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
A 2025-ös Sziget Fesztivál hetében látványosan több lengyel, cseh és dán fiatal érkezik Budapestre, mint tavaly. A legtöbben augusztus 5-én repülnek hazánkba, a jegyek átlagára 135 euró volt.
A Sziget Fesztivál továbbra is az egyik legvonzóbb nyári úti cél a fiatalok számára, és ezt idén különösen jól mutatják a Kiwi.com repülőjegy-foglalási adatai. A legnagyobb meglepetést Lengyelország, Csehország és Dánia okozta: ezekből az országokból jelentősen többen repültek Budapestre a fesztivál hetében, mint 2024-ben.
„A 2025-ös adatok alapján valódi ugrás látható több közép-európai és skandináv ország esetében. A lengyelek háromszor annyian, a csehek majdnem két és félszer, a dánok pedig több mint kétszer annyian érkeznek, mint tavaly” – mondta Daniela Chovancová, a Kiwi.com Senior PR & Communications Managere.
A legtöbben a nyitónap előtt érkeznek
A adatok alapján a legtöbben augusztus 5-én érkeznek Budapestre. Ezt követi augusztus 6. és 7., ami arra utal, hogy sokan közvetlenül a fesztivál kezdetére időzítették az utazásukat és átlagosan 5-6 napot töltenek hazánkban.
Az utazók többsége júliusban vásárolta meg repülőjegyét, amikor az átlagár 135 euró volt – ez közel 12%-kal kevesebb, mint a tavalyi 154 euró. Júniusban ennél magasabb árakat regisztráltak, akkor átlagosan 179 euróért lehetett repülni Budapestre.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Több nemzet is erősített – élénkül a nyugat-európai érdeklődés is
A lengyel, cseh és dán fiatalok mellett az adatok alapján az olaszok, franciák, spanyolok és írek is nagyobb számban utaztak Budapestre repülővel a fesztivál hetében, mint tavaly. Ez azt mutatja, hogy a Sziget továbbra is Európa egyik legfontosabb fesztivál-brandje, amely különböző kultúrákat, országokat, ízléseket és generációkat köt össze.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








