20 °C Budapest

Ezek a leggazdaságosabb dízelek a piacon: itt a kategóriánkénti toplista

2019. május 4. 07:00

Az eddig is köztudott volt, hogy a dízeles autók sokkal kevesebbet fogyasztanak, mint a benzinesek. Ez a szempont pedig a mostani üzemanyagár-robbanás mellett különösen fontossá vált autóvásárláskor, hiszen egy jó fogyasztású dízellel rengeteg pénzt tudsz spórolni. Alább kategóriánként mutatjuk, melyek a leggazdaságosabb dízelek most a piacon!

Amióta a hetente emelkedik az üzemanyagok ára, már az új autó vásárlásánál is figyelembe kell venni a kocsi figyasztását. Hiába a dízelbotrány, és a szigorítások, tény, hogy a dízelüzemű kocsik még mindig kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a benzinesek - ezért is népszerűek. A dízeles verdák nagyjából harmadával fogyasztanak kevesebbet a benzines társaiknál.

Korábbi számolásunkban is nagyjából ehhez tartottuk magunkat: megnéztük, hogy mennyi az üzemanyagköltség egy 100 kilométeren 8 litert fogyasztó benzines, és egy 5,5-öt fogyasztó dízel esetében. A cikket, amelyben kiszámoltuk, hány kilométer után térül meg a dízeles kocsi, itt találod!

Szóval érdemes elgondolkozni, hogy dízel-, vagy benzinüzemű új kocsit válasszunk, hiszen sokat lehet spórolni vele, ugyanakkor az üzemanyagrendszer bonyolultsága miatt a javítási költségek is magasabbak egy benzines kocsiénál. Mindenesetre, ha sikerül egy extrém keveset fogyasztó dízelt kifogni, még akkor is sokat lehet fogni a költségeken, ha néha-néha beesik egy nagyobb javítás - ami kb. ugyanolyan vílószínű, mint egy benzines autó esetében.

Mégis csökken a dízelek népszerűsége hazánkban: a Használtautó.hu adatai szerint 2012-ben még az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi. A 2015-ben kirobbant dízelbotrány igencsak rányomta a bélyegét az eladásokra, ami persze felfogható pozitívumként is, ha a károsanyag kibocsátást nézzük. Persze meg kell jegyezni, az EU-ban igen szigorúan vett CO2 emissziós értékek pont a visszaszoruló, illetve visszaszorított dízel autókkal tarthatók könnyebben, így annak kapcsán továbbra is igen nagy bajban vannak az autógyártók.

A kitiltási hullámtól sem kell tartani: egyfelől ezek a szablyozások egyelőre nagyon kevés helyen élnek Európában, másrészt pedig, ha a jövőben el is terjednek, első körben a régebbi dízeleket tiltják ki a nagyvárosokból.

Melyiket érdemes venni?

Hogy ne kelljen egyesével átböngészni a fogyasztási adatokat, a német autóklub, az ADAC rendre összeszedi kategóriánként a leggazdaságosabb modelleket a piacon. Ezekből válogattunk most mi is.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A mikro-és kisautók között a Seat Ibiza 1.6 TDI Reference vezeti a listát, amely 4,4 litert fogyaszt 100 kilométeren. A második szintén Seat, az Arona, ugyanezzel a motorral. Ez 4,8 litert eszik, vélhetően azért, mert nagyobb a kasztnija, mint az Ibizának. A harmadik helyezettet szintén a VW-konszern adja, a Polo 1,6 TDI SCR csak egy decivel eszik többet, mint az Arona, ellenben ez a legolcsóbb kocsi a listán. Az összesítésbe még a Mazda CX-2 Skyactiv-D 11-ös került bele, ami 5,2 liter gázolajjal megy el 100 kilométert.

  • Seat Ibiza 1.6 TDI - 4,4 l dízel/100 km
  • Seat Arona 1.6 TDI - 4,8 l dízel/100 km   
  • VW Polo 1.6 TDI SCR Trendline - 4,9 l dízel/100 km
  • Mazda CX-3 SKYACTIV-D 115 Center-Line - 5,2 l dízel/100 km

A Mercedes viszi az alsó-közepet

Az alsó-középosztályban az első két helyen két Mercedes végzett: az A180 d 7g DCT és a B180 d 8g DCT is 4,6 litert fogyasztott 100-on az ADAC adatai szerint. A harmadik a Skoda Scala 1,6 TDI lett, amely 4,8 litert fogyaszt, ahogyan a Seat Leon 1,6 TDI is - a két kocsi között végül a károsanyag kibocsátás billentette a mérleget a Skoda javára.

  • Mercedes A 180 d 7G DCT - 4,6 l dízel/100 km
  • Mercedes B 180 d 8G DCT - 4,6 l dízel/100 km
  • Skoda Scala 1.6 TDI - 4,8 l dízel/100 km
  • Seat Leon 1.6 TDI - 4,8 l dízel/100 km
  • BMW 216d Active Tourer - 4,9 l dízel/100 km
  • VW Golf 1.6 TDI SCR Trendline - 4,9 l dízel/100 km
  • VW Golf Sportsvan 1.6 TDI SCR Trendline - 5,1 l dízel/100 km
  • Volvo V40 D2 - 5,1 l dízel/100 km
  • BMW X2 sDrive 18d - 5,1 l dízel/100 km
  • Audi A3 Sedan 30 TDI S-tronic - 5,1 l dízel/100 km

Középkategóriában is a Mercedes a király

4,6 literes fogyasztással lett abaszolút első a középkategóriában a Mercedes C180 d, utána a Skoda Octavia 1,6 TDI áll 4,7 literrel. A harmadik helyről ismét a károsanyagok döntöttek: a BMW 320d kevesebbet bocsát ki belőlük, mint a Mercedes C200 d Cupe, így az lett a bronzérmes - mindkét kocsi 4,9 litert fogyasztott az ADAC szerint.

  • Mercedes C 180 d - 4,6 l dízel/100 km
  • Škoda Octavia 1.6 TDI - 4,7 l dízel/100 km
  • BMW 320d - 4,9 l dízel/100 km
  • Mercedes C 200 d Coupe - 4,9 l dízel/100 km
  • VW Passat 2.0 TDI SCR BMT Trendline - 5,1 l dízel/100 km
  • Volvo V60 D3 - 5,1 l dízel/100 km
  • Mazda 6 SKYACTIV-D 150 - 5,1 l dízel/100 km
  • Audi A4 30 TDI S tronic - 5,2 l dízel/100 km
  • Audi A5 Coupé 40 TDI S tronic - 5,2 l dízel/100 km
  • BMW 420d Coupe Advantage Steptronic - 5,6 liter dízel/100 km

VW-Skoda-Volvo a felső-középben

A legnagyobb vizsgált autóosztályban komoly volt a verseny az első helyért: végül a VW Arteon 2.0 TDI SCR lett a befutó, ami ugyanúgy 5,2 litert fogyaszt, mint a Skoda Superb 2.0 TDI SCR, de ebben az esetben is a károsanyag kibocsátás döntötte el a küzdelmet a Volkswagen javára. Nem sokkal maradt le tőlük a Volvo S90 D3 R, ami 5,3 literrel tesz meg 100 kilométert.

  • VW Arteon 2.0 TDI SCR - 5,2 l dízel/100 km
  • Skoda Superb 2.0 TDI SCR - 5,2 l dízel/100 km
  • Volvo S90 D3 R - 5,3 l dízel/100 km
  • BMW 520d Steptronic - 5,4 l dízel/100 km
  • Audi A6 40 TDI S tronic - 5,5 l dízel/100 km
  • Audi A7 Sportback 40 TDI S tronic - 5,6 liter dízel/100 km
  • Mercedes E 220 d Coupe Avantgarde 9G-Tronic - 5,8 l dízel/100 km
  • BMW 620d Gran Turismo Steptronic - 6,0 l dízel/100 km
  • Mercedes CLS 300 d Coupe 9G-Tronic - 6,0 l dízel/100 km
  • BMW 730d Steptronic - 6,2 liter dízel/100 km

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 7. hétfő
Apollónia
28. hét
EZT OLVASTAD MÁR?