31 °C Budapest
Erre kevés wellnessező készül fel: kellemetlen meglepetés érheti őket

Erre kevés wellnessező készül fel: kellemetlen meglepetés érheti őket

2019. január 9. 13:30

Nagy érdeklődés van a wellness programok iránt országszerte és Budapesten is! Egyre több fogyasztó veszi igénybe a magyarországi fürdők és a szállodák wellness szolgáltatásait. Mire figyeljünk egy-egy fürdőszolgáltatás vagy wellness program igénybe vételekor?

A budapesti és a vidéki fürdők is változatos programokkal várják a látogatókat, turistákat. Az esetleges felmerülő kellemetlenségek elkerülése végett azonban nem árt körültekintően tájékozódni a fürdők és szállodák wellness szolgáltatásainak igénybe vétele előtt. A Budapesti Békéltető Testülethez beérkező kérelmekben sokszor találkozunk olyan fogyasztói problémákkal, ahol a fogyasztók nincsenek tisztában a megvásárolt szolgáltatás, a kedvezményes fürdőbelépő, bérlet vagy kártya tartalmával, felhasználási feltételeivel vagy az igénybevett fürdők Házirendjével.

Az egyik esetben a fogyasztó megvásárolt egy klubkártyát, mely egész évre szóló kedvezményes belépést biztosít 2 választott budapesti gyógyfürdőbe. A kártya megvásárlásakor, az igénylés kitöltésekor a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. ( BGYH Zrt.) részletes tájékoztatást adott arról, hogy a klubkártya és a kedvezményes belépő át nem ruházható, kizárólag az igénylő használhatja. A fogyasztó kapott egy levelet a fürdőtől, hogy 2018 évre letiltották a kártyáját, holott ő azt még csak pár alkalommal használta. Ezután a Budapesti Békéltető Testülethez fordult és kérte a letiltás feloldását. Az eljárás során azonban kiderült, hogy bizonyítottan a kártya átadásra került egy ismerősének, aki jogosulatlanul használta azt, így a fürdő Házirendje alapján a fürdő alappal tiltotta le a kártya további használatát.

Egy másik esetben a fogyasztó OEP támogatással kívánt kedvezményes gyógyvizes orvosi kezelést igénybe venni az egyik budapesti gyógyfürdőben. Három kezelés után levelet kapott a fürdőtől, hogy megvonják a kedvezményes kezelési lehetőségét. A fogyasztó ezután a Budapesti Békéltető Testülethez fordult és kérte a kezelés visszaállítását. Az eljárásban kiderült, hogy a fürdő ellenőrzési rendszere szerint a 15 alkalmas gyógyvizes gyógymedence kezelést 2 különböző személy vette igénybe, így a BGYH Zrt. Házirendje szerint abban az évben nem vehette igénybe a fürdő kedvezményes kezelési szolgáltatását.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A harmadik esetben a szállásfoglalás során a fogyasztó azért választotta azt a magyarországi szállodát, mert a wellness részen gyógyvizes szolgáltatást szeretett volna igénybe venni. Amikor a szálláson megjelent derült ki, hogy a szálloda ezen wellness része éppen felújítás alatt áll, így az egyéb medencéket és a szaunát ugyan használhatja, de a gyógyvizes szolgáltatást nem tudja igénybe venni. A fogyasztó a testület előtt indított kérelmében a szállodától hibás teljesítés címén árleszállítást kért. Az eljárásban végül egyezség született és a szálloda felajánlott a fogyasztó részére további szállásszolgáltatást.

Ehhez hasonló panaszok és fogyasztói jogviták elkerülése érdekében a következőket fontos megjegyezni!

  • 1. A fürdők házirendjét a vendégek a belépési jog megvásárlásával egyidejűleg (pl. jegy, bérlet, kedvezményes kártya, kupon) elfogadják és tudomásul veszik, ezért nem árt erről időben tájékozódni. Az egyik legfontosabb információ, hogy a vendégek személyes értéktárgyaiért (mobiltelefon, kulcstartó, karóra, ékszerek stb.) a fürdők csak abban az esetben vállalnak felelősséget, ha azok bizonyítottan az erre kialakított értékmegőrzőkben lettek elhelyezve.
  • 2. A látogatók kérdezzenek rá, hogy a megváltani kívánt belépőjegy vagy bérlet pontosan mit foglal magában. A kedvezményes jegyek megvétele esetén (diák, nyugdíjas) pedig arra figyeljenek, hogy a kedvezményre jogosító igazolványaikat ne felejtsék otthon! Tanulmányozzák át akár interneten, akár a belépőjegy mellékleteként kapott Fürdőhasználati feltételeket vagy Tájékoztatót! Alaposan olvassák át a kedvezményes szolgáltatások, a klubkártyák és a bérletek használatának pontos feltételeit!
  • 3. Azokban a fürdőkben, ahol a vendégeknek ún. proxyórát kell venniük-melynek chipje a belépésre valamint a megvásárolt szolgáltatásokra vonatkozó információkat tartalmazza- ügyelniük kell arra, hogy azt ne hagyják el, mert akkor jelentős mértékű kártérítést kell fizetniük.Arra is figyeljenek, hogy ne lépjék át az óra által a fürdőben biztosított maximális tartózkodási időtartamot!
  • 4. Fürdőbe lépéskor célszerű tájékozódni arról is, hogy minden medence vagy egyéb- a belépő árában foglalt- wellness szolgáltatás működik-e. Ha később kiderül, hogy az adott napon a megváltott jegy ellenére ezen szolgáltatások nem működnek és erről a fürdő előzetesen nem tájékoztatta a fogyasztót, akkor jogosan kérhet kártérítést.
  • 5. Akkor is jogosan kérhet kártérítést a fogyasztó, ha a lefoglalt szálláshely nem biztosítja maradéktalanul a reklámjában foglalt wellness szolgáltatást. Ebben az esetben haladéktalanul jelezzék a szálloda recepciójánál a panaszukat!
  • 6. A vendégek jogosultak a fürdők szolgáltatásainak módjára, minőségére is észrevételt vagy kifogást tenni akár szóban, akár írásban. Panaszaikról - ha az nyomban nem kerül orvoslásra - minden esetben jegyzőkönyvet köteles a fürdő vagy a szálloda felvenni, az egyéb bejegyzéseket a Vásárlók Könyvébe írhatják be a vendégek. A fürdő vagy szálloda vezetőjének kötelessége a panaszokat és észrevételeket kivizsgálni illetőleg az alapján intézkedni.
  • 7. Ha a fürdő vagy a szálloda wellness részén baleset, sérülés vagy káreset történik, akkor minden esetben jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Ezen bejelentést a sérelmet szenvedett vendégnek kell haladéktalanul megtenni a későbbi bizonyítási nehézségek vagy félreértések elkerülése miatt.
  • 8. Ha a fogyasztó vitáját nem tudja a vállalkozással közvetlenül rendezni, akkor forduljon a Budapesti Békéltető Testülethez, vegye igénybe az ingyenes, gyors eljárást akár már mobilapplikáción keresztül is!

NEKED AJÁNLJUK
Alapvető hibákon úszik el a magyarok pénze: erre figyelj, ha nem akarsz legatyásodni

A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.

Ilyet még nem láttál: így adnák ki a magyar gyerekek kedvenc könyvét újra

Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.

Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Régi klasszikus tér vissza a magyar boltokba: sokak kedvence lesz ismét elérhető a polcokon

Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 14. vasárnap
Marcell
32. hét
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?