A kettes metró kocsik cseréjének négy éves csúszása miatt folyó pert ugyan felfüggesztették, de az Alstom emiatt többletszerelvényeket szállít. Ezekre a szerelvényekre a 2-es, illetve a majdani 4-es metró vonalán sincs szükség, ellenben nagyon jól hasznosíthatóak lennének a már-már veszélyes 3-as metróvonali szerelvények cseréjénél - mondta el Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.
A kompenzáció következtében mintegy hét szerelvényt, azaz hozzávetőleg 43 kocsit tudnánk forgalomba állítani - magyarázta a főpolgármester, aki hozzátette: ehhez arra is szükség van, hogy a 2-es vonal járműcseréjének az Európai Beruházási Bank (EIB) általi finanszírozását megszüntessék, a projekt átkerüljön a Közlekedési Operatív Programba.
A 4-es metrónál az Alstommal még nagyon komoly vitánk lesz - hangsúlyozta Tarlós István. Emlékeztetett arra, hogy a cég durva késedelemben van, de az előző városvezetéssel olyan szerződést kötött, amely ebből a csávából kiengedné - miközben a biztonsági berendezéseket és automatikát gyártó Siemensszel kötött szerződés szerint a késedelemből eredő kár- és kötbérigényt a főváros átvállalta.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








