A kisföldalatti megújításáról, az ötös metróról, a troli- és villamoshálózat kidolgozásáról, valamint a gödöllői hév 2-es metróval történő összekapcsolásáról beszélt Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója egy a mai napon tartott konferencián - írja az Urbanista blog.
A négy jelentős fővárosi fejlesztés, melyett Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója vázolt egy a mai napon tartott konferencián 2020-ig valósulhat meg.
A projektek keretében lecserélnék a kisföldalatti 38 éves szerelvényeit, valamint akadálymentesítenék a vonalat, s az is elképzelhető, hogy a Milleniumi Földalatti Vasút a jövőben Zuglóig járna. Az elmondottak szerint összekapcsolnák a Gödöllői HÉV-et a 2-es metróval, s szintén két vonal összekapcsolásával (Csepeli-, 5-ös HÉV) létrehoznák az 5-ös metrót. Ezenkívül pedig a troli-, és villamoshálózat kidolgozására is sor kerülne, hiszen rengeteg olyan terület van, amelyeket érdemes lenne fejleszteni.
Bár a BKK vezérigazgatója most először számolt be a fejlesztésekről, újdonságnak azonban egyáltalán nem minősülnek. A rendelkezésre álló információk szerint például már a 2-es metró építésekor (50-es évek) az volt a terv, hogy a Népstadinnál közös végállomást alakítanak ki a Gödöllői HÉV-vel, amelynek nyomai a mai napig láthatók (4 vágány az állomáson).
Az Észak-déli regionális gyorsvasút, vagyis ismertebb nevén az 5-ös metró fejlesztési tervéről pedig először Demszky Gábor beszélt 2002-ben. A projekt tervezésére Budapest önkormányzata 2005-ben 100 millió forintot különített el. A városvezetés 2007-es kezdéssel EU-források bevonásával szerette volna 2010-re a projektet megvalósítani, ez azonban meghiúsult. 2007-ben Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes ismét beszámolt arról, hogy a városvezetés szeretné elkezdeni ún. ötös metró tervezését. 2008 februárjában pedig a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) készített négy nyomvonalváltozatot tartalmazó tervet a metró kivitelezésére.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








