Őszre a 4-es metró minden állomása szerkezetkész állapotban lesz - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság. A metró kocsikat szállító cégtől függ, hogy a tervek szerint 2014-ben már utazhatunk-e a metrón.
A Tétényi úton állnak a legjobban a munkákkal: a szerkezetépítés már hónapokkal ezelőtt befejeződött, az állomás mintegy 80 százalékos készültségi szinten van. Az aluljáróban már a burkolatokat helyezik el a szakemberek, és megkezdték az állomás feletti kupola üvegezését is.
Hasonlóan előrehaladott állapotban van a Móricz Zsigmond körtéri és a Bocskai úti állomás építése is, ott a falakra a kéregpaneleket szerelik fel. Folyamatosan érkeznek a mozgólépcsők az állomásokra, összesen 97 mozgólépcsőt fognak a megállókba beépíteni, illetve minden állomáson liftek is segítik majd a le- és a feljutást.
A pesti oldali állomások egy részén még a szerkezetépítők dolgoznak, mivel a pajzsos alagútépítés elhúzódása miatt nem tudták befejezni ezeket a munkálatokat. Októberre várhatóan az összes állomás szerkezetkész állapotba kerül, de ezzel párhuzamosan minden állomáson már megkezdték a belső beépítési munkákat is.
A vágányépítés is jól halad azokon az alagútszakaszokon, ahol a betonfeltöltés elkészült. A vállalkozó naponta átlagosan akár 140 métert is halad.
A szerelvényszállítón múlik az indulás
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha a francia Alstom az új megállapodás szerint le tudja szállítani a szerelvényeket, akkor ők tartani tudják a kapcsolódó határidőket. Vagyis, ha 2013-ban megérkeznek a szerelvények, az automata vonatbefolyásoló rendszert építő Siemens még abban az évben elkezdheti a rendszer összehangolását a szerelvényekkel. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2014-ben már utasokat is szállíthat a 4-es metró.
A Siemens eddig 50 millió euró feletti többletkövetelést nyújtott be a választott bírósághoz az alagútépítést végző Bamco konzorcium késedelme miatt. A projektigazgatóságot érintően pedig júliusig 85 milliárd forintos többletkövetelést jelentettek be, ennek azonban csak mintegy 20 százaléka tűnik megalapozottnak a DBR szerint.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








