Tavaly mintegy 10 százalékkal többet költöttünk belföldi nyaralásra, mint 2009-ben. A magyarok negyede azonban csak egy éjszakát töltött otthonától távol, és a fürdővárosok vonzóbbak voltak Európa Kulturális Fővárosánál.
A szallas.hu statisztikái szerint tavaly átlagosan 43 ezer forintot költöttünk belföldi szállásfoglalásra, ami 8,6 százalékos növekedést jelent a 2009-es évhez képest. Bár az oldalon a legdrágább megrendelés értéke meghaladta a másfél millió forintot, az egész éves statisztika kevésbé kedvező képet rajzol ki arról, hogy mennyit költöttünk 2010-ben belföldi szállásokra. Az oldal felhasználóinak csak 14 százaléka foglalt 100 ezer forintnál nagyobb értékben, a többség (66 százalék) az 50 ezer forintnál olcsóbb ajánlatokat választotta.
A belföldi nyaralásra fordított idő tavaly óta nem változott: átlagosan 2,6 éjszakát töltöttünk távol az otthonunktól. A portál statisztikái szerint a foglalások 24 százaléka csak egy éjszakára szólt, és mindössze a felhasználók 3,8 százaléka keresett legalább egy hétre szálláshelyet. "Ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy az emberek életritmusa átrendeződött, így inkább több alkalommal, de rövidebb időre mennek belföldön pihenni, a 6 vagy több éjszakás pihenéseket rendszerint külföldön töltik" - mondja Varga Zoltán, a szallas.hu ügyvezetője.

A kulturális főváros csak a tizedik
Pécs a statisztikák szerint csak a tizedik legnépszerűbb város volt tavaly, Budapest mellett többek között Zalakaros, Miskolctapolca, Sárvár, Sopron és Hévíz előzte meg az online szállásfoglalások tekintetében. "Ez arra enged következtetni, hogy a fürdővárosok nagyszámú wellness hotel és kulturális kínálata vonzóbb a belföldön nyaralók számára, mint Európa Kulturális Fővárosának programjai" - tette hozzá Varga Zoltán.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A társaság foglalási adataiból az is kiderül, hogy bár a legnépszerűbb város 2010-ben Hajdúszoboszló volt, a megyéket vizsgálva azonban Somogyba és Zalába utaztak a legtöbben. "A Balaton partján és az Őrségben is sok a népszerű kistelepülés, utóbbi terület különösen jól kihasználta a falusi turizmusban rejlő lehetőségeket" - magyarázza Varga Zoltán.
A belföldi turizmusnak leginkább az augusztus 20-ai hosszú hétvége kedvezett, minden huszadik szállásfoglalás erre az időpontra esett. A portál statisztikái szerint az ünnepek közül még a szilveszter hoz kiemelkedő forgalmat a szállásadóknak, legkevésbé viszont május elsején és karácsonykor mozdulunk ki.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








