A legendás londoni taxikat gyártó cég, a Manganese Bronze többek között az izlandi vulkáni hamu miatt lebénult légiközlekedést hibáztatja forgalomcsökkenéséért, ami 60 fő létszámleépítésre is kényszeríti a vállalatot.
A cég éves eredménye közel 11 százalékkal csökkent: az áprilisban lezárult üzleti évben összesen 623 autót sikerült eladniuk, míg 2009-ben még 699 új taxi került forgalomba.
Persze már tavaly sem volt rózsás a helyzet: akkor 40 százalékkal estek vissza a Manganese Bronze megrendelései a válság miatt, a taxisok ugyanis elhalasztották a gépjárműveik lecserélését. A vulkáni hamu okozta légiforgalmi zavarok szintén nagy bevételkiesést okoztak a taxisoknak.

Egyéb tényezők sem kedveznek azonban a személyfuvarozóknak: a brit kormány ugyanis új típusú adót vezetett be március végén, amit az új autókra vetnek ki, azok széndioxid kibocsátási szintje alapján. Ez hozzávetőleg 350 fonttal (112 ezer forint) drágítja az új autókat április elseje óta, márpedig a Manganese Bronze fekete taxijai már így is elég borsos összegbe, hozzávetőleg 30-35 ezer fontba (9,6-11 millió forint) kerültek.
A font gyengülése szintén betett a vállalatnak, hiszen így a külföldről beszerzett alkatrészek jóval többe kerülnek, és akkor még a Mercedes-Benz forgalomba állított új, fekete taxijainak forgalomra gyakorol hatásáról nem is esett szó.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Manganese jelenleg egyébként tárgyalásokat folytat a kínai autógyárral, a Zhejiang Geely Holding Grouppal, akik többségi részesedést szeretnének szerezni a vállalatban. A kínai társaság Hongkongban bejegyzett leányvállalatán, a Geely Automobile Holdings Ltd-n keresztül már jelenleg is szállít alkatrészeket a brit gyár Coventryben található egységébe, a tervek szerint azonban még több alkatrész gyártása kerülne át Kínába, ami persze számos alkalmazott állásába kerülhet. Cserébe autóként mintegy 2 000 fonttot tudna spórolni a gyár, ami évente 4 millió font megtakarítást jelentene.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








