A Magyar Közút 30 ezer kilométernyi hálózatán jelenleg 65 ezer kátyút tartanak nyilván, de a gyorsan változó időjárás, a fagy és olvadás hatására ez a szám folyamatosan növekszik. A megviselt úthálózat hibáinak kijavítása egyre inkább tűnik szélmalomharcnak, mint tartós megoldásnak - írja a Népszabadság.
Egy futómű beállítás 6-8 ezer forint, a sérült gumi és a keréktárcsa cseréje legalább 20 ezer forinttól - típustól függően - akár negyedmillióig is felkúszhat. A kátyúzás nemcsak a sérült autósnak drága, mivel a javítás során 4-5 ezer forinttal lehet számolni négyzetméterenként.
Tavaly összesen 6 milliárd forintot költöttek kátyúmentesítésre, ennek ellenére egymás után érkeztek a kárigények. A társaság összesen 1700 kárigényt ítélt jogosnak, a kifizetett összeget néhány tízezer forinttól több százezer forintig terjedtek.
Ha bármilyen baj történik az autóval, érdemes kinyomozni, hogy melyik társaság a kezelője. Ajánlatos lefotózni, és pontosan dokumentálni a káresetet, helyszínt, időpontot és a kár nagyságát. Nem feltétel, de jó ha van két tanú, és az is, ha készül rendőrségi jegyzőkönyv, aztán érdemes minél előbb bejelenteni az esetet a közút kezelőjének.

Forrás: nol.hu
A 4300 kilométernyi budapesti úthálózatból 1063 kilométernyi fő- és közösségi közlekedési utat kezel a FKF Zrt., a többi az önkormányzatoké. Tavaly egész évben 22 ezer kátyút és úthibát kellett javítaniuk, csak idén januárban már meghaladták a tízezret. 2009-ben 313 kárbejelentési igényt nyújtottak be a FKF Zrt.-hez, ezek többsége jogos kárigény volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Útjavításra a legmegfelelőbb módszer a vágás, döngölés, és meleg, hengerelt aszfaltos feltöltés, de télen ezt nem mindig lehet alkalmazni. Fagy esetén hideg aszfalttal tömítik a lukakat, ami csak ideiglenes megoldást jelent, az igazi a teljes burkolatcsere lenne. Esős időben fokozottan kell figyelni, mivel a tócsák miatt nem látszik a kátyú mélysége, fékezni pedig a kátyú előtt, nem pedig a gödörben kell, mert ezzel kisebb sérülést okozunk a járművünk futóművének.
Kárbejelentés
Az úthibákból eredő károkért a közút fenntartója felel, ezért annak kell címezni a fényképet tartalmazó, dátumot, helyszínt és sérülést leíró bejelentést. Az utak többsége önkormányzati kezelésű. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. elérhető a kozut.hu címen, vagy a 06 (40) 188-866 számon. A FKF. Zrt.-hez a 06 (80) 353-353 és a 06 (40) 353-353-as számon lehet bejelentést tenni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


