Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. értékesítési mutatóiból kiderül, hogy novemberig bezárólag az előző év hasonló időszakához képest az eladott e-matricák darabszáma és a realizált árbevétel is csökkent. Az eladási adatok enyhe lejtmenete mellett az autópályák forgalma is mintegy 3 százalékos visszaesést mutat.
Az ÁAK Zrt. értékesítési adatai alapján elmondható, hogy továbbra is kevesebb e-matricát vásárolnak az úthasználók, mint egy évvel korábban. Bár a negyedéves és a féléves mutatószámokhoz képest a csökkenés üteme kissé mérséklődött, 2009 első tizenegy hónapjában, az elmúlt esztendő hasonló időszakával összehasonlítva a járművezetők összességében mintegy 1 százalékkal kevesebb úthasználati jogosultságot szereztek be, ami 3 százalékos bevétel-visszaesést eredményezett. Ez a 2008-as 40,9 milliárd forinttal szemben 2009-ben közel 38,9 milliárd forintos nettó összeget jelent.
A legszembetűnőbb csökkenés a havi és a teherautók számára érvényes 1 napos e matricák forgalmában tapasztalható: az elsőből 6, míg a másodikból 3 százalékkal fogyott kevesebb az év első 11 hónapjában. A felsoroltakkal szemben az éves e-matricák eladott darabszámánál stagnálás, ugyanakkor a 4 napos változatnál enyhe, egy százalékos emelkedés figyelhető meg.
Ha kategóriánként vizsgáljuk az adatokat, kiderül, hogy a teherautókra érvényes D2-ből 2, a D4-ből pedig 5 százalékkal fogyott kevesebb. Ezzel ellentétben a szintén teherautókra érvényes D3-ból 10, míg a személyautókra érvényes D1-es e-matricákból 1 százalékkal vásároltak többet az úthasználók. A D3-as kategóriában tapasztalható jelentős forgalomnövekedés mögött valószínűleg az áll, hogy az eddig D4-es kategóriába tartozó (12 tonna feletti) teherautókkal fuvaroztató cégek gazdaságossági megfontolásokból részben D3-as járművekre álltak át (7,5 és 12 tonna között).
Az értékesítési adatok csökkenése mellett az ÁAK Zrt. kezelésébe tartozó autópálya-szakaszok forgalma is ellentétes irányú változást mutat az elmúlt évek töretlen növekedési trendjéhez képest. Az úthálózaton 2009. első 11 hónapjában az átlagos csökkenés 3% körüli volt, de az egyes pályaszakaszok ettől eltérő mértéket mutatnak. A legnagyobb visszaesés az országon áthaladó tranzitforgalom lebonyolításában kiemelt szerepet játszó M1-es autópályán figyelhető meg, amelyen 2009. január-november között átlagosan 7-9 százalékkal közlekedett kevesebb jármű, mint az előző esztendő hasonló időszakában. Szintén visszaesés tapasztalható az M7-es autópálya Budapest - Székesfehérvár szakaszán, melynek mértéke megközelítőleg 6 százalék, míg az M3-as autópályára általában csak minimális mértékű csökkenés jellemző.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az újonnan átadott pályaszakaszok térségében ezzel szemben jelentős forgalomnövekedés mutatkozik: az M7-es autópálya 206-232 km szelvényei között és az M70 autóúton közel másfélszeresére, az M0 autóút 30 41 km-szelvényei között pedig duplájára növekedett a forgalom a 2008-as adatokhoz képest. Kiemelendő még az M0 autóút déli szektorának forgalmi helyzete is, ahol 2009-ben a tavalyi esztendő első felével összehasonlítva közel azonos számú jármű közlekedett. A felsorolt szakaszokon kívül említést érdemel az M0 autóút 2008 őszén átadott keleti és északi szektora, amelyek esetében korábbi adatokkal való összehasonlításra ugyan nincs lehetőség, de információértékkel bír, hogy a közel 40 000 jármű / nap forgalom igazolja a szakemberek előzetes várakozását.

Brutál bírságok a Ryaniarnél: erre figyelj, ha nem akarsz 300 ezer forintot fizetni felszállás előtt
Egy londoni utas nemrég arról számolt be, hogy többé nem utazik a Ryanairrel, miután 75 eurós (kb. 29 000 forint) büntetést kellett fizetnie bőröndje miatt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Még idén elérheti a százmilliárdos álomhatárt ez a magyar étrend-kiegészítő gyártó
Lévai Bálintot, a BioTechUSA vezérigazgatóját és társtulajdonosát kérdeztük.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


