Gyorsuló ütemben zuhannak a hazai újautó-eladások, júliusban már több mint 70 % volt a mínusz, ráadásul augusztusra ennél is nagyobb visszaesés várható. Az Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke szerint most éri el a mélypontot a piac.
Egyre aggasztóbb helyzetjelentések látnak napvilágot a hazai gépjármű-kereskedelemről, az első félévhez képest júliusban tovább folytatódott a mélyrepülés. Az elmúlt hónapban az egy évvel ezelőtti közel 14 ezerrel szemben most mindössze 3 656 személyautót adtak el. Ezt a több mint 70 %-os visszaesést is felülmúlhatja az augusztusi mínusz: a friss előrejelzések szerint 3 000-nél is kevesebb új autót értékesítenek a kereskedések a 2008. augusztusi 11,6 ezerrel szemben.
A piac zuhanása következtében már eddig is közel 100 hazai autókereskedés húzta le a rolót, de a legpesszimistább jóslatok azt sem tartják kizártnak, hogy a jelenlegi ezerhez képest megfeleződik a márkakereskedések és a szalonok száma.
A drámai visszaesést több okkal is magyarázza Gablini Gábor. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint a gazdasági válság hatásain túl az áfaemelés is visszafogta a keresletet. Azon túl, hogy itthon nem vezették be a roncsprémium-rendszert, Gablini azt is nehezményezi, hogy az autókereskedéseket a kormány kizárta a munkahelymegtartó pályázatokból. A kereskedések számának drasztikus csökkenését ugyan elképzelhetőnek tartja, de úgy véli, hogy a koncentráció felgyorsulása javíthatja a versenyképességet.
Részben osztja Gablini aggodalmait Győző Gábor. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke szerint az augusztusi mélypont után már szeptemberben mérséklődhet a visszaesés üteme. Szerinte igazán az ad okot az aggodalomra, hogy a nagy haszonjárművekből január és július között csak a tavalyinak harmadát adták el.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Gablinival egyetértve az MGE-elnök is azt vallja, hogy azok a kereskedések maradhatnak életben, amelyek magas színvonalú szervizszolgáltatást nyújtanak, nem csupán autókat akarnak rásózni a vevőre. Az MGE előrejelzése szerint az idén 85 ezerrel kevesebb személyautót adnak el az idén, mint tavaly.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








