Akit még nem rúgtak ki, az is kevesebbet vihet haza!

Pénzcentrum
2009. április 1. 14:00

Újabb költségcsökkentésre irányuló bejelentést tett a több sebből vérző Honda Motor Corporation. Az elbocsátási hullámot átvészelő tengerentúli dolgozók fizetéscsökkenésre számíthatnak, a nyugdíjkorhatár közelében lévő alkalmazottaknak pedig felajánlják a kedvezményes nyugdíjba vonulás lehetőségét. Tovább csökkentik a termelést is, amíg a kereslet nem ér el újra egy elfogadható szintet, nem lehet kedvező változásra számítani.

A gyár úgy döntött, hogy a kereslet visszaesésére válaszul 62 ezer darabbal visszafogja a termelést az észak-amerikai gyárakban. A májustól kezdődő kéthónapos időszakban pedig 13 rendkívüli munkaszüneti napot rendelnek el. Japán második legnagyobb autógyára akárcsak a legnagyobb versenytársak keményen megszenvedi az eladási nehézségeket, a szigorú kényszerintézkedések nélkül rövid idő alatt a csőd szélére kerülhetnének.

A munkások eleinte megkapták a teljes bérüket a rendkívüli leállások idején, később csökkentett fizetés járt ezekre a napokra. A vállalat szóvivője nem árult el részleteket az áprilistól érvénybe lépő bérezési rendszerről, de azt megerősítette, hogy csökkentik a megmaradt dolgozók bérét, az idősebbeknek pedig kedvező nyugdíjfeltételeket ajánlanak fel.

A bérjellegű kiadások csökkentése és a termelés visszafogása együttesen talán segíthet átvészelni ezt a nehéz időszakot, de amíg az értékesítési adatok nem érik el az elfogadható szintet, addig nem lehet sok jóra számítani - tette hozzá a szóvivő.

A Honda, a Toyota és a Nissan óriási eladatlan készletekkel rendelkezik az amerikai kontinensen, a Honda üzletpolitikája sem igazán segíti a kilábalást. Amíg februárban a Nissan 2900, a Toyota pedig 1600 dollár kedvezményt adott átlagosan a vásárlóinak, addig a Honda nem mert 1300 dollár fölé, amikor alkudozásra került sor.

A Hondák emiatt nehezebben találnak gazdára, az újraértékesítés során pedig magasabb értékvesztéssel kell számolni a tulajdonosnak. Bár autónként több pénz marad a gyártó zsebében, összességében nem biztos, hogy jobban járnak a kedvezmények féken tartásával. A Nissan az árengedményeknek köszönhetően gyorsabban pörgeti ki a készleteit.

A Toyota az üzemek bezárása helyett több egységet is visszaállított az egyműszakos termelésre, a gyártást pedig harmadával fogta vissza. A Honda intézkedése több összeszerelő műhelyt, motor- és váltógyárat érint számos amerikai államban, valamint Kanadában és Mexikóban.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?