A Chrysler mindent megpróbál, hogy túlélje a válságot, de úgy tűnik, hiába. Miközben a gyári futószalagokat egy hónapos kényszerpihenőre küldik az év végén, a kint lévő, de el nem adott járművek értékét a kereskedőkön próbálják meg behajtani.
Szinte minden autógyártó bejelentette már, hogy csökkenti az új autók gyártásának ütemét, lévén a kereslet arra sem elég, hogy a már elkészült járművek gazdára találjanak. A Chrysler azonban ennél is tovább ment: a nagy detroiti gyártó futószalagjai minden üzemben leállnak péntek délután, hogy aztán egy hónapig ne is induljanak újra.
Közben a cég pénzügyi szárnya is munkába lendült: január elsejétől komoly díjakat vet ki azokra az autókra, amelyek több, mint egy éve eladatlanul állnak a kereskedések udvarán. A 2008-as modellek esetében a Chrysler tulajdoni részének 10 százalékát kellene kifizetnie havonta a kereskedőknek, míg a 2009-es modellek esetében 50 százalékot. De addig is sávos rendszerben fizetnének a kereskedők az el nem adott új autók után: a hat hónapja porosodó járgányok 10 a háromnegyed évesek 15, az egy évnél is régebben árválkodók pedig 25 dollárba kerülnének a kereskedőknek havonta.
A karácsonyi meglepetéscsomag harmadik ajándéka az a levél volt, melyben néhány napja a Chrysler figyelmeztette a kereskedőit, hogy befagyasztja a gépjárművásárláshoz nyújtott kölcsöneit, mivel az erre szolgáló alapból napi 60 millió dollárt vesznek fel a partnerek, attól való félelmükben, hogy a Chysler csődbemegy. Július óta mintegy 1,5 milliárd dollár került ki a vészesen apadó számláról.
Figyelembe véve, hogy a Kongresszus leszavazta az autógyártónak szánt mentőcsomagot, a Chrysler számára talán nem is baj, hogy egymás után zárnak be a kiskereskedők. Az idei évben több tucat kereskedés húzta már le a rolót, de jövőre százas nagyságrendben tűnhetnek el a Chrysler feliratok az út széléről és nem csak az Egyesült Államokban, de a világ többi táján is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








