A Chrysler mindent megpróbál, hogy túlélje a válságot, de úgy tűnik, hiába. Miközben a gyári futószalagokat egy hónapos kényszerpihenőre küldik az év végén, a kint lévő, de el nem adott járművek értékét a kereskedőkön próbálják meg behajtani.
Szinte minden autógyártó bejelentette már, hogy csökkenti az új autók gyártásának ütemét, lévén a kereslet arra sem elég, hogy a már elkészült járművek gazdára találjanak. A Chrysler azonban ennél is tovább ment: a nagy detroiti gyártó futószalagjai minden üzemben leállnak péntek délután, hogy aztán egy hónapig ne is induljanak újra.
Közben a cég pénzügyi szárnya is munkába lendült: január elsejétől komoly díjakat vet ki azokra az autókra, amelyek több, mint egy éve eladatlanul állnak a kereskedések udvarán. A 2008-as modellek esetében a Chrysler tulajdoni részének 10 százalékát kellene kifizetnie havonta a kereskedőknek, míg a 2009-es modellek esetében 50 százalékot. De addig is sávos rendszerben fizetnének a kereskedők az el nem adott új autók után: a hat hónapja porosodó járgányok 10 a háromnegyed évesek 15, az egy évnél is régebben árválkodók pedig 25 dollárba kerülnének a kereskedőknek havonta.
A karácsonyi meglepetéscsomag harmadik ajándéka az a levél volt, melyben néhány napja a Chrysler figyelmeztette a kereskedőit, hogy befagyasztja a gépjárművásárláshoz nyújtott kölcsöneit, mivel az erre szolgáló alapból napi 60 millió dollárt vesznek fel a partnerek, attól való félelmükben, hogy a Chysler csődbemegy. Július óta mintegy 1,5 milliárd dollár került ki a vészesen apadó számláról.
Figyelembe véve, hogy a Kongresszus leszavazta az autógyártónak szánt mentőcsomagot, a Chrysler számára talán nem is baj, hogy egymás után zárnak be a kiskereskedők. Az idei évben több tucat kereskedés húzta már le a rolót, de jövőre százas nagyságrendben tűnhetnek el a Chrysler feliratok az út széléről és nem csak az Egyesült Államokban, de a világ többi táján is.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani