Az úthasználattal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszeren (ED) szeretnének puhítani a szocialisták, s a rendszert a tervezettnél két évvel később léptetnék életbe - olvasható a Világgazdaságban.
A koalíciós alku után megszületett közbeszerzési kiírás szerint a 3,5 tonnásnál nagyobb tömegű gépjárművek és járműszerelvények számára 2009. január elsejétől vezetnék be az elektronikus útdíjfizetést az autópályákon.
Most a változtatás igénye arra irányul, hogy az ED-t csupán a nagyobb, 7,5 tonna feletti járművekre alkalmazzák, mivel ez a kis- és középvállalkozásokat kevésbé érintené. A másik javaslat szerint a rendszert csupán két évvel később 2011-ben vezetnék be, amit azzal magyaráznak, hogy így lehet biztonságos a bevezetés.
A javaslatokról egyelőre heves vita folyik, s nem született még politikai konszenzus arról, mikor, milyen díjakat kell majd fizetni. Az ED egyébként 6300 kilométert érintene, melyből a gyorsforgalmi hálózaton kívül díjasítandó útszakaszok összesen 5264 kilométert tesznek ki.
A tárca olyan díjtételt javasol, amely az Ausztriában fizetendőnél alacsonyabb, azonban a maihoz képest jelentős mértékű növekedést jelentene. A tervezet szerint 12 tonna feletti járművek után kilométerenként 44 forintot kellene fizetni, amely mintegy kétharmada az osztrák tarifának. A teherautók azonban jelenleg itthon háromezer forintért napi jogosultságot vásárolhatnak, vagyis ez az összeg durván 70 kilométerre lesz elég.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








