Vihar előtti derű az autópiacon

Pénzcentrum
2007. április 6. 09:30

Egy felmérés alapján az első negyedévben az új személyautók és terepjárók eladásai elérték a tavalyi, 44-45 ezres értéket.

A NAPI Gazdaság: megkérdezett csaknem negyven márkaimportőr és vezérképviselet mintegy kétharmadánál növekedést hozott az idei első negyedév. A visszaesést mutató márkák között számos olyan található, amelynél az autógyártó nem tudta ebben az időszakban leszállítani a megrendeléseket.

A tapasztalatok szerint jellemzően a jobb felszereltségű modelleket választják a vásárlók, akik a járművek biztonságával párhuzamosan egyre több kényelmi - a komfortosabb utazást jobban kielégítő - berendezést igényelnek. Ezért a magasabb alapárat is vállalják.

Néhány márka esetében ugyan jobb volt a januári értékesítés, mint a februári, de a visszajelzésekből az derül ki, hogy nem spekulációs céllal vásárolták januárban a még a régi regisztrációs adóval terhelt autót. A legtöbb márkánál ugyanis a február jobb volt, és még többet adtak el márciusban. Ezt jórészt az első negyedév második felében megjelent kedvezményes akciók is befolyásolták. A forgalmazók tartják a kedvezményszintet: idén sem ritka a fél- vagy akár másfél millió forint értékű akciós ajánlat. Ugyanakkor az eladásoknál lényegében kiszámíthatatlan hullámzást mutat a készpénzfizetés és a részletre vásárlás. Ennek aránya márkánként igencsak változó: míg például a Kia, az Alfa Romeo, a Fiat, valamint a Lancia vevőinek 90 százaléka választja a hitelre vásárlást, addig a készpénzes fizetés nőtt a Citroënnél, a Peugeot-nál, s "előretört" a Volvónál is; a tavalyi 30 százalékos mérték elérte az 50 százalékot. A Skoda és Volkswagen (VW), valamint a Honda vásárlói körében pedig maradt a fele-fele arányú fizetési mód.

Idén csaknem valamennyi prémium kategóriás modell eladása jelentős arányban nőtt, hiszen például az Alfa mintegy 87,5, az Audi csaknem 25, a Volvo 16, a Mercedes majd három százalékkal ért el jobb eredményt. Ezzel folytatódott a tavaly egész évben jellemző értékesítési trend. Az ugyancsak a prémium szegmenst bővítő szabadidő-terepjárók (SUV) iránt változatlanul nagy az érdeklődés.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Éves viszonylatban továbbra is inkább visszaeséssel számolnak a megkérdezett újautó-forgalmazók, ennek mértékét öt-tíz százalékra becsülik, ám, ha az adataink helytállóak, s ez a tendencia folytatódik, akkor nincs ok a borúlátásra, bár a megszorító intézkedések vásárlás-visszafogó hatásait szakemberek a második negyedévtől, félévtől jósolják.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 16. 20:31
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem