22 °C Budapest

Vihar előtti derű az autópiacon

Pénzcentrum
2007. április 6. 09:30

Egy felmérés alapján az első negyedévben az új személyautók és terepjárók eladásai elérték a tavalyi, 44-45 ezres értéket.

A NAPI Gazdaság: megkérdezett csaknem negyven márkaimportőr és vezérképviselet mintegy kétharmadánál növekedést hozott az idei első negyedév. A visszaesést mutató márkák között számos olyan található, amelynél az autógyártó nem tudta ebben az időszakban leszállítani a megrendeléseket.

A tapasztalatok szerint jellemzően a jobb felszereltségű modelleket választják a vásárlók, akik a járművek biztonságával párhuzamosan egyre több kényelmi - a komfortosabb utazást jobban kielégítő - berendezést igényelnek. Ezért a magasabb alapárat is vállalják.

Néhány márka esetében ugyan jobb volt a januári értékesítés, mint a februári, de a visszajelzésekből az derül ki, hogy nem spekulációs céllal vásárolták januárban a még a régi regisztrációs adóval terhelt autót. A legtöbb márkánál ugyanis a február jobb volt, és még többet adtak el márciusban. Ezt jórészt az első negyedév második felében megjelent kedvezményes akciók is befolyásolták. A forgalmazók tartják a kedvezményszintet: idén sem ritka a fél- vagy akár másfél millió forint értékű akciós ajánlat. Ugyanakkor az eladásoknál lényegében kiszámíthatatlan hullámzást mutat a készpénzfizetés és a részletre vásárlás. Ennek aránya márkánként igencsak változó: míg például a Kia, az Alfa Romeo, a Fiat, valamint a Lancia vevőinek 90 százaléka választja a hitelre vásárlást, addig a készpénzes fizetés nőtt a Citroënnél, a Peugeot-nál, s "előretört" a Volvónál is; a tavalyi 30 százalékos mérték elérte az 50 százalékot. A Skoda és Volkswagen (VW), valamint a Honda vásárlói körében pedig maradt a fele-fele arányú fizetési mód.

Idén csaknem valamennyi prémium kategóriás modell eladása jelentős arányban nőtt, hiszen például az Alfa mintegy 87,5, az Audi csaknem 25, a Volvo 16, a Mercedes majd három százalékkal ért el jobb eredményt. Ezzel folytatódott a tavaly egész évben jellemző értékesítési trend. Az ugyancsak a prémium szegmenst bővítő szabadidő-terepjárók (SUV) iránt változatlanul nagy az érdeklődés.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Éves viszonylatban továbbra is inkább visszaeséssel számolnak a megkérdezett újautó-forgalmazók, ennek mértékét öt-tíz százalékra becsülik, ám, ha az adataink helytállóak, s ez a tendencia folytatódik, akkor nincs ok a borúlátásra, bár a megszorító intézkedések vásárlás-visszafogó hatásait szakemberek a második negyedévtől, félévtől jósolják.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

Napokon belül indul a magyar Kickstarter: így működik a jutalomalapú közösségi finanszírozás

Az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, sokkal jobban szeretnek olyan termékeket, szolgáltatásokat megvásárolni, amiknek tudják a mögöttes tartalmát.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 18. szerda
Erik, Alexandra
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?