A One Magyarország 2025. december 24. és 26. között díjmentes, korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik nem korlátlan adatcsomaggal rendelkeznek.
A mesterséges intelligencia (AI) gyökeres változásokat hoz a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében, jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve. A Deloitte friss előrejelzése szerint az AI kulcsszerepet játszik az iparág jövőjének alakításában. A költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés mellett a szoftverfejlesztéstől a csalások elleni küzdelemig számos területen hozhat áttörést.
A pénzügyi szektor folyamatosan fejlődik, miközben alacsony növekedésű és kamatozású környezettel, valamint geopolitikai bizonytalanságokkal kell szembenéznie. Ebben a dinamikus környezetben a technológiai innováció, különösen a mesterséges intelligencia válik meghatározóvá.
A Deloitte legfrissebb FSI Predictions elemzésében rámutat, hogy az AI-eszközök forradalmasíthatják a szoftverfejlesztést a banki szektorban is. 2028-ra akár 20-40 százalékkal csökkenthetik a szoftverberuházási költségeket, ami mérnökönként évente akár 1,1 millió dolláros megtakarítást is eredményezhet. Ez a hatékonyságnövekedés a szoftverfejlesztési életciklus (System Development Life Cycle – SDLC) minden szakaszában megnyilvánulhat.
Azok a vállalatok, amelyek időben felismerik és felkarolják ezeket a változásokat, és innovatív módon közelítik meg a technológiai átalakulást, vélhetően kiváló helyzetbe kerülnek a következő évtizedben a piacon. A generatív AI például jelentősen csökkentheti az operációs költségeket a bankoknál, és a banki vezetők többsége szerint az AI 2025-re kulcsfontosságúvá válik az üzleti stratégiájukban
– fogalmazott Schenk Tamás, a Deloitte Digital partnere.
Új lehetőségek és kihívások a pénzügyi szolgáltatásokban
Az AI alkalmazása messze túlmutat a szoftverfejlesztésen. Az intelligens technológiák révén az ügyfélszolgálat is gyökeresen átalakul: a személyre szabott, 0-24 elérhető szolgáltatások, mint például az arcfelismerés vagy a hangvezérlés, mindennapossá válnak. Emellett az AI jelentős mértékben hozzájárulhat a csalások elleni küzdelemhez is, például a biztosítási szektorban a hamis kárigények kiszűrésével.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A bankok számára a mesterséges intelligencia bevezetése azonban nem csak előnyökkel, hanem kihívásokkal is jár. Kiemelt fontosságú a robusztus irányítási modellek (governance models) kidolgozása, amelyek felügyelik az AI integrációját, valamint a megfelelő adatkezelési platformok biztosítása az AI hatékony implementációjához. Az etikus és felelős AI használat szintén kulcsfontosságú, különösen a mélyhamisítványok (deepfakes) és a digitális csalások számának növekedése miatt.
Az AI által vezérelt megoldások lehetőséget kínálnak a mai pénzügyi rendszerek kihívásainak kezelésére az adatok gyűjtésének automatizálásával, a döntéshozatal sebességének és minőségének javításával, valamint az adott szervezet szabályozási megfelelőség iránti felkészültségének növelésével
– emelte ki Schenk Tamás. A jövő pénzügyi intézményei azok lesznek, amelyek sikeresen ötvözik a technológiai innovációt a hagyományos banki alapokkal, miközben ügyfélközpontú megközelítést alkalmaznak, és folyamatosan adaptálódnak a változó piaci körülményekhez. Az AI teremtette lehetőségek kiaknázása és a kapcsolódó kockázatok felelős kezelése kulcsfontosságú lesz a hosszú távú növekedés és a versenyképesség szempontjából.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








