Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
A kínai piacfelügyeleti hatóság előzetes vizsgálatot indított az Apple App Store üzleti modellje és a fejlesztőktől beszedett akár 30%-os jutalék miatt. A szabályozók szerint a külső fizetési módok és alkalmazásboltok tiltása akadályozza a versenyt és hátrányosan érinti a helyi fejlesztőket. Az ügy különösen érzékeny a Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi feszültségek közepette, és akár hivatalos versenyjogi eljárássá is fajulhat, ha az Apple nem változtat a gyakorlatán.
A kínai versenyhatóság vizsgálhatja az Apple alkalmazásboltjának díjszabását és üzleti gyakorlatait, amely újabb feszültségforrást jelenthet az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi konfliktusban. A kínai állami piacfelügyeleti hatóság (SAMR) megvizsgálja az Apple azon politikáját, amely akár 30%-os jutalékot von le az alkalmazáson belüli vásárlásokból, és megtiltja külső fizetési szolgáltatások és alkalmazásboltok használatát - számol be a Bloomberg.
A vizsgálat alapját az Apple és kínai fejlesztők, köztük a Tencent és a ByteDance közötti hosszú távú viták képezik. A kínai hatóságok attól tartanak, hogy az Apple túlzott díjakat számít fel, és ezzel korlátozza a versenyt, hátrányos helyzetbe hozva a helyi fogyasztókat. Amennyiben a vállalat nem hajlandó módosítani gyakorlatait, hivatalos vizsgálat indulhat ellene.
A háttérben az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború felerősödése is szerepet játszik: Kína nemrég indított vizsgálatot a Google ellen, közvetlenül azután, hogy az amerikai kormány új vámokat vetett ki kínai termékekre. Az Apple számára különösen kockázatos egy kínai szabályozási szigorítás, hiszen Kína nemcsak a legfontosabb gyártási központja, hanem az USA után a második legnagyobb piaca is.
Az Apple világszerte fokozott szabályozói nyomás alatt áll: az Európai Unióban tavaly már módosította alkalmazásboltjának szabályait a Digital Markets Act előírásainak megfelelően. Egy hasonló kínai intézkedés azonban komoly kihívást jelentene az amerikai vállalat számára, amely már most is küzd a helyi versenytársakkal, például a Huawei-jel, és jelentős bevételcsökkenést könyvelt el Kínában az ünnepi időszakban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








