8 °C Budapest
Confused angry woman having problem with phone, sitting on couch at home, unhappy young female looking at screen, dissatisfied by discharged or broken smartphone, reading bad news in message

Gigaleállás a Telekom és a Vodafone hálózatán: komoly vizsgálatot kaptak a nyakukba a szolgáltatók

2024. január 25. 14:02

Vizsgálja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), hogy milyen körülmények között állt le január elején a Vodafone és a Telekom szolgáltatása – írja a hvg.hu. Az ellenőrzés célja, hogy megismerjék, pontosan milyen körülmények között ment végbe a leállás a két szolgáltatónál.

Január 2-án a Pénzcentrum is beszámolt róla, hogy a Telekom és a Vodafone ügyfelei is fennakadásokat tapasztaltak a szolgáltatásban – sokan nem tudtak sem telefonálni, sem internetezni, sem tévézni. A hibát egy szerverközpontban keletkezett áramellátási probléma okozta.

Nyilvánvaló azonban, hogy a két szolgáltató problémájának időbeli egybeesése nem véletlen volt – gyorsan egyértelművé vált, hogy a hibát egy közösen használt szerverközpont okozta. A portál ezzel kapcsolatban az NMHH-t kérdezte, nem lenne indokolt olyan szabályozás, mely előírja, hogy ilyen kritikus infrastruktúrák ne lehessenek egy helyen?

A hatóság kommunikációs igazgatóságának válasza szerint az olyan eseteket, amelyek a jogszabályban meghatározott számú előfizetőnél többet érintenek, vagy a biztonságot veszélyeztetik, a szolgáltatóknak be kell jelenteniük az NMHH éjjel-nappal működő Országos Informatikai és Hírközlési Főügyeletének.

„A hatóság feladata, hogy a szabályozásoknak való megfelelést folyamatosan ellenőrizze. Ezért a konkrét esettel kapcsolatban az NMHH az érintett szolgáltatókat megkereste, ellenőrzés indult, amelynek jelenleg elsődleges célja a szükséges információk begyűjtése, a körülmények teljes körű megismerése” – olvasható az NMHH válaszában.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2025. november 8. szombat
Zsombor
45. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. november 8. 19:19