Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
A legfrissebb jelentések szerint Nagy-Britanniában a lakosság negyede van kitéve egy régi-új pénzügyi csalássorozatnak, amely ismét szedi áldozatait. Magyarországon egyelőre nincs információ hasonlóan nagy arányú támadássorozatról, de nem árt felkészülni. A Pénzcentrum.hu mutatja, mire figyeljünk.
Telefonos pénzügyi csalássorozat terjed Nagy-Britanniában. A brit sajtó által megszellőztetett hivatalos számok szerint csak a tavalyi évben 36 millió fonttal - közel 13 milliárd forinttal - károsították meg a banki ügyfeleket.
Pedig a bűnözők módszere ijesztően egyszerű. Telefonon hívják fel gyanútlan áldozataikat, rendőröknek, vagy banki alkalmazottaknak adják ki magukat, és bizalmas információkat - PIN-kódot, számlaszámot, netbanki belépéshez szükséges jelszavakat - kérnek tőlük. Általában valamilyen veszélyre hivatkoznak, amit csak a gyors közbelépéssel - és természetesen az ő segítségükkel - lehet megakadályozni.
A módszer meglepően emlékeztet az átverős, az eredeti netbanki felületekhez megszólalásig hasonlító, kimondottan adathalász céllal készített honlapokra, mondhatjuk úgy is, hogy azok telefonos verziója. A csalók természetesen a lehető leghitelesebben próbálják meg előadni magukat, az ügyfélszolgálatok stílusában kérnek pontos, és mindenre kiterjedő beazonosítást az ügyféltől.

A csalás összetettebb formája, amikor azt jelzik, hogy a felhasználó pénze veszélyben van, ezért felszólítják, hogy menjen el a legközelebbi ATM-hez, vegyen ki egy nagy összeget, majd adja át a magát banki alkalmazottnak kiadó bűnözőnek - mondták el az ügyet jól ismerő források a This is money pénzügyi portálnak.
A hatóságok szerint a legtöbben azért lettek áldozatok, mert a csalók a beszélgetést valamilyen személyes információval indították, például beazonosításként elmondták az ügyfél lakcímét, születési dátumát vagy telefonszámát - így hitelesítették magukat. Ezek azonban viszonylag könnyen - például a közösségi oldalakról is - megszerezhető információk.
Csak óvatosan!
Bár Magyarországon nem tudni hasonló tömeges visszaélésekről, érdemes óvatosan kezelni az ilyen hívásokat, hiszen az elmúlt hónapokban is volt arra példa, hogy egy komoly nemzetközi pénzügyi csalássorozat elérte hazánkat is. (Az év elején nálunk is megjelent az a módszer, amely szerint a számítógépes bűnözők az ügyfelek számítógépe, táblagépe vagy okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átvették a teljes felügyeletet.)
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legfontosabb, hogy ne válaszoljunk olyan - állítólag - a bankunktól érkező e-mailekre, telefonokra, amelyekben jelszavunk, bankkártyás és egyéb személyes adataink megadására kérnek.
A pénzintézetek soha nem kérnek ügyfeleiktől telefonon, e-mailen, vagy azokból elérhető internetes honlapokon személyes adatokat, vagy banki azonosítókat, illetve ilyen úton nem kérik semmilyen összeg befizetését vagy átutalását. Aki ilyen csalárd próbálkozást tapasztal, semmiképpen ne adjon meg semmilyen adatot és hívja haladéktalanul bankja ügyfélszolgálatát.
Fontos tudnunk, hogy bankunk sosem kéri PIN-kódunkat telefonon, vagy e-mailben. Ha kódunkat kérik, mindig legyünk rendkívül bizalmatlanok, mert nincs olyan helyzet, amikor jogosan kérhetik, így szinte biztos, hogy a PIN-kód kérése bárhol, ami nem ATM vagy POS-terminál (azaz bolti kártyás fizetőhely), erősen csalásgyanús.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








