Lakos Nóra rendezését nemrég két görögországi nemzetközi fesztiválon is díjazták a zsűrik.
Egyre többen vásárolnak új televíziót, és egyre többen válogatnak tudatosan. Most egy új felmérésből képet kaphatunk a magyarok televízió vásárlási szokásairól.
A Samsung legfrissebb hazai kutatásából kiderült, a televízió újra egyre nagyobb szerepet játszik a felhasználók életében. A megkérdezettek közel fele (47%) nézett rendszeresen filmeket az elmúlt másfél évben, és ehhez jellemzően minél nagyobb képernyőt választott. A bevásárlókosarakba került készülékek harmada már 2020-ban is legalább 43 colos volt, ez a trend az otthon töltött idő alatt vásárolt TV-k esetében is megfigyelhető, ugyanakkor a vírushelyzet okozta nehézségek magasabb fokú tudatosságra is ösztönözték a magyar felhasználókat.
A választásnál továbbra is fontos szempont, hogy a készülékeken elérhetők legyenek a különféle okos funkciók. A válaszadók háromnegyede aktívan használja ezeket, emellett idén előtérbe került az energiatakarékosság és a garancia kérdése is. A felhasználói igények változásával párhuzamosan nőtt a televíziók szerepe a magyar háztartásokban. A mai készülékeknek az eredeti funkcióján túl már számos egyéb feladatnak is meg kell felelnie, a válaszadók 43 százaléka szerint a jövőben pedig még több mindenre használjuk majd a tévéket.
Ahhoz, hogy a szórakoztatáson kívül a munkához vagy akár az otthoni tanuláshoz is megfelelő készülékre találjanak, sokan vásároltak új televíziót, az elmúlt két évben a megkérdezett magyarok 38 százalékához került új TV. A költekezési kedv ugyan jellemzően csökkent a válaszadók körében, 37 százalék nem tervez új szórakoztató elektronikai készüléket beszerezni a következő egy évben, azonban azok között, akik még vásárolnának, a televíziók a legnépszerűbbek.
Legtöbben az első tévékészüléküket szeretnék megvásárolni, a 18 és 24 év közöttiek 28%-a venne új készüléket a következő 12 hónapban.
Kétszer annyi férfi tervez tévévásárlást, mint nő, és a magyarok közül többen vennének TV-t (16%), mint okostelefont (14%), laptopot (12%) vagy játékkonzolt (4%).
Kedvező feltételeket, és nagy képátlót
A Samsung tavalyi és idén nyári kutatásaiból kiderül, hogy a magyar felhasználók számára az egyik legfontosabb szempont a képminőség, illetve azon belül a felbontás. 2020-ban ezt emelték ki a legtöbben. Ez a tendencia idén sem változott, a megkérdezettek 71 százalékának fontos, hogy minél nagyobb felbontású képet láthasson nap mint nap.
Lényeges különbség, hogy a tavalyi adatok még azt mutatták, a felhasználók 40 százaléka vásárolt új tévét kifejezetten az okos funkciók miatt, idén már csak 33 százalék számára volt ez az első számú szempont. Ez vélhetően annak is köszönhető, hogy a felhasználók nagy részének már okostévéje van, a felmérés szerint a készülékek közel 80 százaléka ide tartozik. Továbbra is kiemelkedő a képernyő méretének jelentősége, a megfelelő képátló mindkét évben a fontossági lista első öt helyének valamelyikén végzett.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Természetesen megfigyelhető a COVID-hatás is, hiszen míg tavaly a válaszadók akár felének is fontos volt például a színhűség vagy a képfrissítési gyakoriság az új televízió kapcsán, idén ezek kevésbé, míg a hatékonyság éppen fontosabb lett a vírushelyzet miatt. A magyarok több mint harmada (36%) ezért figyelt jobban az energiahatékonyságra, közel fele (48%) pedig az árat gondolta át, amely az elmúlt évben a legfontosabb döntési tényezővé vált.
A jövőre is gondolunk
A tudatos gondolkodás nem csak az árak alaposabb megfigyelésében vehető észre, több olyan szempont vizsgálata is megelőzi az új tévék vásárlását, amely a 2020-as kutatás alapján tavaly nem volt még jellemző. A hatékonyság és a fenntartható működés is kiemelkedő szerepet játszik a döntésben, a 35 és 55 év közötti felhasználók átlagosan 45 százalékának például kifejezetten fontos, hogy milyen energiaosztályba tartozik az új készülék.
Ugyanebben a korosztályban meghatározó szempont a termékekre vonatkozó garancia, ezt ma már az összes válaszadó 40 százaléka nagyon fontosnak tartja a döntésnél. Természetesen a hosszabb távon gondolkodóknak fontos, hogy a tévéjükön elérjék az online tartalmakat vagy alkalmazásokat, ezt jól mutatja, hogy a megkérdezettek közel 60 százaléka továbbra is figyelembe veszi a vásárlás előtt az okos funkciók meglétét.
A Samsung 2021-es kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív. A 2020-as adatok alapját a Pulzus Piackutató App 1125 felhasználója között végzett reprezentatív felmérés jelenti.
Vallott a 2025-ös X-Faktor győztese: erre költi 36 milliós nyereményét a raktárosként dolgozó Belano
Belano megnyerte az idei X-Faktort, és a győzelemmel járó 36 millió forintos nyereményét nem luxusra, hanem tudatosan a zenei karrierjére fordítja.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








