Az MVM Paksi Atomerőmű 1. blokkján kedden 2 órától terven felüli karbantartást végeznek.
Módosítják a rezsicsökkentés ellentételezésére vonatkozó szabályokat. Fontos változást jelentettek be a szolgáltatók nak járó ellentételezés kalkulálásának módszertanára, valamint az indokolt ár meghatározására is.
A kormány módosítja a rezsivédelem ellentételezésének kiszámítására vonatkozó előírásokat az Energiaügyi Minisztérium. A szerdán megjelent rendelet kitérnek a villamos energia szolgáltató részére járó ellentételezés kalkulálásának módszertanára, valamint az indokolt ár meghatározására is - írja a Portfolio.
Az első változás a villamos energia áránál, hogy az érintett villamosenergia-kereskedők számára az új rendelet szerint az indokolt ár nem lehet magasabb, mint a 2022-es évben biztosított rezsivédelmi szolgáltatás ellentételezése esetén meghatározott 12,34 Ft/kWh. Jövőre pedig a szolgáltatók részére a rezsivédelmi szolgáltatás biztosításához indokolt áron elszámolható villamosenergia-mennyiség az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-nél 6 122 077 MWh, az E.ON Áramszolgáltató Kft.-nél pedig 4 733 258 MWh lesz – derül ki a szerdai Magyar Közlönyből.
A két érték magasabb, mint a tavalyi 6 155 156 MWh az MVM Next esetében, és az E.ON-ra vonatkozó 4 700 179 MWh.
A meghatározott ár a villamos energia nagykereskedelem piacán jelentős piaci erővel rendelkező engedélyesek által értékesített teljes mennyiségre vonatkozik.
A rendelet továbbá részletesen szabályozza, hogy az ellentételezés kiszámítása során a rezsivédelmi szolgáltatás körében felmerülő igény kielégítéséhez szükséges villamosenergia-mennyiség hogyan vehető figyelembe. Fontos változás, hogy a még az idén beszerzett, de éven túli villamosenergia-beszerzés fennmaradó része éven belüli villamosenergia-beszerzésnek minősül jövőre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A tárgyévet követő év január 31. napjáig az energiapolitikáért felelős miniszter nyilatkozatot ad ki az ellentételezés megállapítása iránti kérelem vagy annak kiegészítése e rendeletnek való megfeleléséről. Ez az intézkedés a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szigorú megfelelőségi vizsgálatán alapul.
A rendelet januártól lép hatályba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








