Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára Szilágyi Lászlóval, a Magyar Napelem Napkollektor Szövetség alelnökével és Szolnoki Ádámmal, a MANAP Iparági Egyesület elnökével találkozott 2023. szeptember 6-án, Budapesten. A felek egyetértettek abban, hogy a napelemeket üzemeltető családok védelmét a meglévő beruházások esetében az éves elszámolás fenntartása szolgálná a legjobban.
A fennálló elszámolási rendszer megváltoztatására és a bruttó elszámolás bevezetésére 2024 január elsejével életbe lépő brüsszeli előírás kötelezi a tagállamokat. A felek közös nevezőre jutottak abban, hogy a meglévő háztartási napelemes rendszereket működtetők körében a havi szaldónál kedvezőbb módon is végrehajtható a fokozatos átmenet az éves szaldó fenntartásával, ahogy azt a nagyobbik kormánypárti frakció is kezdeményezte. A tárca érdemben vizsgálja az éves elszámolás méltányos feltételek szerinti fenntartásának lehetőségét, e folyamat részeként hallgatta meg az ágazati szervezetek álláspontját.
A minisztérium a szakmai szövetségekhez hasonlóan a kimagasló ütemű hazai napelemes bővülés folytatásában érdekelt - írja közleményében az Energiaügyi Minisztérium. A tárca a tiszta megújuló energiaforrás hasznosítását a jövőben is támogatja és ösztönzi. Megkerülhetetlen szakmai feladat ugyanakkor a napenergia minden korábbi várakozásnál gyorsabb térnyeréséhez folyamatosan alkalmazkodó szabályozási, műszaki-hálózatbiztonsági és gazdasági keretek kidolgozása, megteremtése. Az Energiaügyi Minisztérium ebben a munkában hosszabb távon is számít az iparági szereplők közreműködésére.
Czepek Gábor a találkozón elmondta, levélben fordul Juhász Edithez, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnökéhez. Megkeresésében azt kezdeményezi, hogy a hatáskörrel rendelkező Hivatal fontolja meg a meglévő napelemes rendszereket érintő szabályozás módosításának lehetőségeit az éves elszámolás fenntartása érdekében. Lantos Csaba energiaügyi miniszter a lezajlott iparági találkozó tapasztalatait is figyelembe véve a napokban egyeztet a MEKH elnökével.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








