A kovász készítés és a barátságkenyér recept sem bonyolult, remek ajándék lehet idén karácsonyra. És nem is kerül sokba.
A nők jelentős hátrányban vannak a férfiakkal szemben az internet használatát illetően világszerte - mutat rá egy friss felmérés. Európa ebből a szempontból kifejezetten kedvező régiónak tekinthető, hiszen csökkenőben a különbség, ráadásul a világháló használatának aránya is magas. Az egyre növekvő digitális veszélyek miatt kortól és nemtől függetlenül különös figyelmet kell fordatani a világháló tudatos használatára és adataink biztonságára.
Az elmúlt hat évben ugyan folyamatosan csökkent a különbség, ám Európában még mindig nagyobb arányban használják a férfiak az internetet, mint a nők. Az internet penetráció aránya a férfiak körében tavaly 84,9 százalék volt, míg ugyanez a nők körében 80,3 százalékot tett ki - derül ki az ENSZ nemzetközi távközlési együttműködéseket segítő szervezete, az International Telecommunication Union (ITU) felméréséből. A különbség 2013-ban még jóval nagyobb volt, akkor 9,4% százalékos eltérést regisztráltak az urak javára.
- hangsúlyozta Gölcz Dénes, a Panda Security Hungary ügyvezető igazgatója. Ezekkel a mutatókkal Európa kiemelkedő régiónak tekinthető. Az internet használatában ugyanis világszinten tetemes különbség van a nemek között. Az ITU adatai szerint a föld férfi lakosságának több mint 58 százaléka használta tavaly a világhálót, ez viszont a nők esetében csupán 48 százalék körüli, vagyis jelentős,
A különbség 2013 és 2019 között csak Európában, Amerikában és a FÁK országokban csökkent, a világ többi részén a nők kárára nőtt a különbség. Az internet használó nők aránya az országok csupán 8 százalékban magasabb, mint a férfiaké. Ezen a téren nemek közötti egyenlőséget pedig csak az államok egynegyede tud felmutatni.
A tudatos internet, s különösen a közösségi oldalak használatra az Európai Bizottság közelmúltban kiadott Special Eurobarométer kutatása is kitért, amely szintén vizsgálta a nemek közötti eltéréseket. E szerint a hölgyeknek mindössze harmada nincs tisztában azzal, miként változtathatja meg ezeken a felületeken biztonsági beállításait, emellett pedig hasonló arányban vannak azok, akik megbíznak az alapbeállításokban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"Mára egyértelművé vált, hogy kortól és nemtől függetlenül különös figyelmet kell fordítani a világháló tudatos használatára és adataink biztonságára. Egyre hangsúlyosabbá válik, hogy megfelelő digitális védelmi megoldásokat használjanak a felhasználók, hiszen ma már naponta mintegy 400 ezer új kártevő jelenik meg, amelyek megfékezése mindenki általános érdeke" - fűzte hozzá Gölcz Dénes.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








