Mik a GYED és a GYED extra feltételei, mennyi a GYED összege 2026-ban? Mikortól jár GYED szja mentesség és hogyan történik a GYED számítása a...
A zsebpénz a szakértő szerint az egyik első és legfontosabb eszköze a pénzügyi nevelésnek, tehát érdemes tudatosan és főleg rendszeresen adni a gyermekeknek, ha azt szeretnénk, hogy pénzügyileg stabilan álló felnőtt legyen belőle. Ám nem mindegy, miképp érkezik az a pénz. Ma még sokan félnek, ha utalják, a gyerek sosem tanulja meg a pénz valódi értékét. Szakemberek szerint azonban ezek alaptalan félelmek.
Egyes felmérések szerint manapság már minden harmadik szülő digitálisan fizet zsebpénzt, azaz egyenesen a csemete bankszámlájára utalja. A 14 évnél fiatalabb gyermekek körében ez az arány még magasabb - leglábbis Európa nyugati felén.
Itthon azonban még nem tartunk itt. A zsebpénz kérdésével a Pénzcentrum is foglalkozott már számos alkalommal, tavaly például arról kérdeztük meg olvasóinkat, ők mennyi pénzt adnak a gyermekeik kezébe. Több mint kétezren válaszoltak. Ahogy az az arányokból kiderül, a kérdésünkre válaszoló magyar szülők pontosan egyharmada 33 százaléka soha, vagy csak alkalmanként, rendszertelenül ad a gyerek kezébe pénzt, amit belátása szerint költhet el. A Pénzcentrum kérdésére a válaszadók 19-19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 500 és 1000, illetve 5000 forintnál kevesebbet ad rendszeresen, míg 12 százalék 500 forintot vagy annál kevesebbet hetente, illetve 18 százalék 5000 forintnál is többet havonta.
De ahogy a szakértőtől megtudtuk, nem is az összeg a fontos, azt mindenki a saját pénztárcájához képest határozza meg, sokkal inkább a rendszeresség és a kiszámíthatóság. Ha azonban nem kap pénzt, sosem fogja megtanulni beosztani, és meglehet, hogy felnőttként egy életen keresztül kínlódni fog a saját pénzügyeivel.
Utaljak vagy ne utaljak?
Persze nem csak az összeg, a mód is számos kérdést felvet. Ami a digitális zsebpénz mellett szól, az a kényelem, a biztonság, és nem utolsó sorban, így játszva megtanulhatják a legkisebbek a bankolás szabályait.
- mondta ez az Independentnek Clint Wilson, pénzügyi szakember, majd hozzátette, semmi sem indokolja, hogy féljünk a készpénz nélküli fizetésektől, nincs okunk "megvédeni" tőle a gyermekeinket. Inkább minél korábban vezessük be őket a digitális pénzügyek világába. A számítógépek világában kinek jutna eszébe megtanítani a gyereket írógépet használni?
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A bankok már igyekeznek fiatalkorban megfogni az ügyfeleket, hiszen a diákszámlát nyitó ügyfél jó eséllyel a későbbiekben, dolgozó évei alatt is a bank ügyfele marad. Egy jól belőtt diákszámla tehát be tudja vonzani az ügyfeleket, aki később kifizeti a drága banki költségeket - mert a hagyományos számláknak viszont néha borsos ára van.
Találd meg a legjobb ajánlatot a Pénzcentrum kalkulátorával!
A diákszámlák között elsősorban nem a költségek között vannak különbségek, hiszen a bankok a speciálisan diákok számára ajánlott bankszámláknál a díjakat jellemzően minimalizálják. Érdemes azért odafigyelni az ajánlatokra: bár a számlavezetési díjat a legtöbb bank elengedi, egyéb költségek tekintetében lehet különbség a bankok között - bár diákszámlák esetén ez inkább pár száz, mint párezer forint. Korábban összehasonlítottuk az összes diákszámla ajánlatot, melyből az derült ki, inkább aszerint érdemes dönteni, hogy a diákszámla után mely banknál szeretne majd bankolni a fiatal.
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








