Budapesten csak mérsékelt áremelkedés látszik, a vidéki nagyvárosokban ugyanakkor jóval dinamikusabb volt a drágulás.
Az NHKV Zrt. negyedévente közel 3 millió számlát bocsát ki az ország ingatlanhasználóinak. Ahhoz, hogy ez az óriási mennyiségű levél eljusson az ingatlanhasználókhoz, komoly informatikai infrastruktúrára, szakembergárdára és szervezésre van szükség. Az NHKV 2016-os megalapítása óta hosszú út vezetett idáig.
A kezdeti bér- és átmeneti számlázást követően több hónapnyi megfeszített munka, egyeztetés és szervezés eredményeképpen kialakult egy fejlett, a 21. századi elvárásoknak megfelelő, professzionális online számlázórendszer, amely képes megküzdeni a hulladékgazdálkodási iparág sajátosságaiból adódó nehézségekkel, úgymint a helyi önkormányzati rendeletalkotások sokszínűsége, a közszolgáltatók korábbi rossz számlázási gyakorlata, rossz paraméterezés, az egyes közszolgáltatók eltérő együttműködési hajlandósága és informatikai fejlettsége.
Az NHKV rendszereinek kiépítésekor ez a heterogenitás volt a legnagyobb kihívás. Az ország minden szegletében dolgozó közszolgáltatók eltérően számították a rezsicsökkentést, eltérő módon kezelték az ügyfelek adatait, más közszolgáltatási díjakkal dolgoztak és azokból több tucat féle jogcímen adtak önkormányzati kedvezményt.
Az eddigi fejlesztések eredménye már így is kézzel fogható. A hibaállomány nagy mértékben csökkent, nem nyomtatnak ki számlát, amíg az adatszolgáltatás tartalma 95 százalékos pontosságú nem lesz. Ez évről évre kevesebb terhet jelent, és pontosabb számlázást eredményez. A korábbi csúszások is megszűntek. 2019. március közepére a számlázás 99 százalékos mennyiséggel utolérte magát. Az ingatlanhasználók végre nem több számlát kapnak egy borítékban, hanem kiszámíthatóan az elmúlt időszakra vonatkozó negyedéves számlát kapják kézhez.
Az előző években tapasztalt számlázási nehézségek miatt az NHKV Zrt. bevezette a részletfizetési lehetőséget is. Az NHKV megalakulásakor ugyanis nem csupán a számlázási adatokat, hanem a kintlévőségek kockázatát is átvállalta a közszolgáltatóktól, ezzel is csökkentve működési költségeiket. Az egyben kiküldött számlák fizetési határidejeit is úgy állapítják meg, hogy ne egyszerre, hanem 30 napos csúsztatássokkal kelljen csak fizetni.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








