2 °C Budapest

Ezért nem tudod eladni a lakásod: hibák, amiket ne kövess el

2019. április 28. 09:03

Nem mindegy, milyen ingatlanhirdetést adunk fel, hiszen a vevő azon keresztül találkozik először a megvásárlásra kínált ingatlannal. A hirdetők gyakran követnek el bizonyos hibákat, ezeknek a kiküszöböléséhez ad tanácsot most egy szakértő.

Pörög a magyarországi ingatlanpiac, úgy tűnik, hogy nagy a kereslet, de sokan mégis hónapokig, évekig hiába hirdetik ingatlanjukat. Ben-Ezra Orran, a Central Home ingatlanközvetítő hálózat vezetője foglalja össze közleményükben, hogy szakértői szemmel milyen a jó ingatlanhirdetés, melyek azok a csapdák, amelyeket érdemes elkerülni ahhoz, hogy rövid idő alatt sikeres üzlet köttessen, mely mindkét fél megelégedésére zárul.

1. Találjuk meg a megfelelő hirdetési csatornát!

Többnyire mindenki az online lehetőségekben gondolkodik, hiszen így 0-24-ben elérhető a hirdetés, olcsóbb eszköz, emiatt sok ember használja. Bár jegyezzük meg, hogy a legtöbb releváns oldalon a részletes, például fényképes megjelenítéshez már fizetnünk is kell valamennyit. Ha nem kiemelt a hirdetésünk, ezt hátrébb sorolja a kereső. Az ingatlanközvetítő hálózatok általában csomag-előfizetést használnak, így náluk többnyire jobb helyre kerül a hirdetés, illetve a saját honlapjukon, hirdetési felületeiken is meg tudják jeleníteni azt.

Ha privát személyként hirdet valaki, első lépés mindenképpen, hogy nézzen körül, van-e hasonló ingatlan, azt milyen módon hirdetik, hasonlítsuk össze a paramétereket, így tippet, ötletet nyerhetünk az árképzéshez is. Ebben azért mindenképpen érdemes szakértői segítséget is igénybe venni, hiszen az ingatlanközvetítők nem csak a hirdetések áraival, hanem a megköttetett ügyletekkel is tisztában vannak, így segítenek abban, hogy ne legyen kint egy hirdetés túl sokáig irreális áron.

Lakásvásárláshoz használd a Pénzcentrum kalkulátorát!

2. Legyünk precízek, pontosak!

A hirdetés szövegében semmiképpen se ejtsünk helyesírási hibát, és inkább többször ellenőrizzünk le minden fontos részletet, akár a négyzetmétert, akár a közös költség összegét, de leginkább magát a telefonos elérhetőséget. Aktiváláskor győződjünk meg róla, hogy a hirdetés már valóban él, ezt egy külön ablakban nézhetjük meg, és igyekezzünk rendszeresen ellenőrizni azt is, hogy látogatják-e, kattintják-e a hirdetésünket. Ha nem, módosítsunk, szövegen, fotón, kiemelésen, lehet, hogy nem lett elég figyelemfelhívó az ajánlatunk.

3. Fotó, fotó, fotó!

Az első dolog, amire a vevő felfigyel, az ár és a lokáció keresése után minden bizonnyal a kép lesz. Fontos arra is törekedni, hogy a kép minősége megfelelő legyen, és ehhez már egy jó minőségű okostelefon is megfelelő megoldást nyújt. Legalább ennyire lényeges, hogy miről szól a kép. Törekedni kell arra, hogy a helység, amelyik a képen szerepel, rendezett és tiszta legyen, próbáljunk olyan szögből fényképezni, amely a helység legnagyobb előnyeit emeli ki. Semmiképp sem érdemes torzítani, panorámafotót készíteni, különleges effekteket használni, mert az a fő, hogy a lakás önmaga legyen, különben kellemetlenek lesznek a későbbi vevői megtekintések.

Ügyeljünk a helyes fényviszonyokra, a napsütés sokat segít a vonzó fotók elkészítésében. Ha a lakás panorámás, érdemes ezt is mellékelni, ha a ház kívülről nagyon rendben van, javasolt esetleg erről is feltenni egy képet. Igyekezzünk minden helységet lefotózni, akár körbejárható sorrendben, a hirdetést böngésző vevőjelöltnek fontos, hogy a feltöltött alaprajzhoz képest nagyjából tudja, hogy mit lát a képen. Az alaprajz elkészítéséhez számos programot használhatunk. Ha ingatlanközvetítővel dolgozunk, akkor egyértelmű, hogy pontosan leméri a helységeket és méretarányos alaprajz készül a hirdetéshez.

JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

4. Legyünk frappánsak, de ne túl viccesek!

Biztosan mindenki találkozott már olyan ingatlanhirdetéssel, amelyet olvasva nagyon mulatságosnak talált. Természetesen fontos a választékos, igényes szóhasználat, nyugodtan eltérhetünk a sablonoktól, de ne felejtsük el, hogy nem meglepni, vagy szórakoztatni kell a hirdetésünk olvasóját, hanem a lakás fő jellemzőit kell röviden bemutatnunk. A lényeges információkat pedig akár kiemeléssel, nagybetűvel jelezhetjük.

Az okostelefonok és a social media világában az emberek, így az ingatlanhirdetések olvasói is a rövid, impulzív dolgokat kedvelik, így nem most kell kibontakoztatni írói vénánkat. A szöveg tartalmazzon információt a lakás építésének, felújításának idejéről, a jelenlegi műszaki állapotról és az esetleges átépítési, felújítási ötletekről, 1-2 mondatot a környékről, az infrastruktúráról. Ne ömlesztve, hanem tördelve, bekezdésekre osztva tegyük fel a szöveget, és még egyszer hangsúlyozzuk, feltöltés, élesítés előtt ellenőrizzük, hogy nem maradt-e hiba, elírás benne.

Hasonlítsd össze a hitelek kamatait a Pénzcentrum kalkulátorában!

5. Lépjünk ki az online térből!

Mivel az online felületek ontják ránk az információkat, érdemes más eszközben is gondolkodni. Ha az ingatlan alkalmas rá, használjunk molinót! A szakértők ezt nagyon gyakran javasolják, ha van megfelelő ablak, erkély, kerítés, éljünk ezzel a lehetőséggel! És mi legyen a molinón? Négyzetméter és telefonszám, ha mi magunk hirdetünk. Az ingatlanközvetítők által kihelyezett molinókon inkább csak telefonszám van, mert ők a környéken kereső minden vevőt szeretnének ezzel bevonzani, de ha a saját ingatlanunkat hirdetjük, a lakás méretét mindenképpen ráírhatjuk. Gyakran láthatunk kiragasztott, vagy postaládába dobott cédulákat is, amelyek ingatlant hirdetnek, de ezek általában inkább ingatlanközvetítőkhöz fűződnek, akik ily módon az adott területen pozícionálják magukat, mint szakértők, és hosszú távon bővítik a vevőcsoportjukat. Amúgy eladóként sem haszontalan egy-egy papírt kinyomtatni és a környék forgalmasabb helyein (zöldségesnél, kisboltban, ingyenes hirdetőtáblán) kihelyezni, ez is könnyen hozhat számunkra érdeklődőket.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 15. vasárnap
Valér
50. hét
December 15.
Advent (3.)
December 15.
A tea világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33