A 16. héten ismét rengeteg izgalmas dolog történt a világban és Magyarországon is. Mutatjuk a legfontosabbakat.
Rengeteget drágultak egy év alatt az építőanyagok, miközben az is kiderült, hogy a hőszigetelő anyagokat keresték leginkább a magyarok. Viszont lassan nem lesz már, aki felépítse az új házakat: tetőfedőből például nagy a hiány.
Erős évet zárt az építőanyag-ipar tavaly, gyártóinak forgalma az előző évit is meghaladva, jellemzően 20 százalékkal nőtt. Az építőanyagok 2-10 százalékkal drágultak, az idén pedig 5-10 százalékkal tovább nőnek. Kiugróan a szerkezetépítő és a hőszigetelő anyagok iránt nőtt a kereslet, terméktípustól függően 15-40 százalékos mértékben tavaly - írta a Világgazdaság.
Legkiemelkedőbb mértékben, 40 százalékkal a fehér falazati anyagok értékesítése erősödött a hazai építőanyag-gyártóktól összegyűjtött éves forgalmi jelentések szerint, de 25-30 százalékkal több fogyott szálas hőszigetelőkből és 15-20 százalékkal több égetett téglából is. Mindez az újlakás-építési projektek felpörgetésével, valamint a jelentősebb ipari és intézményi beruházások elindításával függ össze - magyarázta a Magyar Építőanyag és Építési Termék Szövetség elnöke, Szarka László.
Az építőanyag-gyártók 2-10 százalékkal emelték az áraikat a költségeik növekedése, mindenekelőtt a 10-20 százalékos béremelési kényszer miatt. Hasonló mértékű drágulásra kell számítani az idén is, hiszen a további béremelések mellett várható az energia- és a nyersanyagárak, valamint a fuvardíjak két számjegyű növekedése is.
- mondta a szövetség elnöke.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


