Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Negyvenhét évig a Bábolna Bio végezte a fővárosban a patkányirtást, ám a legutóbbi közbeszerzési eljárást egy kisebb cégekből álló konzorcium nyerte el. Július 19-től megváltozott, hogy hol kell jelezni, ha patkányt látunk Budapesten.
A patkányírtást Budapesten, jogelődjeivel együtt 1971 óta a Bábolna Bio végezte. Most azonban elvesztették a munkára kiírt közbeszerzést, ami miatt a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordultak, amely azonban az eljárás lezárultáig engedélyezte a szerződéskötést az új szereplővel, különben veszélyesen elszaporodhatnának a rágcsálók - írja szombati számában a Magyar Idők.
A cikk szerint a közbeszerzési eljárás nyerteseként kihirdetett RNBH Konzorciummal a Fővárosi Önkormányzat már meg is kötötte a szerződést, amelynek alapján 2022-ig a konzorciumot alkotó négy társaság végezheti a patkánymentesítést Budapest területén, persze csak akkor, ha a Közbeszerzési Döntőbizottság nem határoz másképp.
A feladat igen nagy léptékű: a fővároshoz tartozó 525 négyzetkilométeren, azon belül több mint 220 ezer objektumban, illetve az azokhoz tartozó csatornahálózatban kell írtani a patkányoakat. A rendszeres és szisztematikus munkának köszönhető - írja a lap-, hogy míg a 1960-as évek végén legalább kétmillió patkány szaladgált Budapest területén, a főváros immár hosszú évek óta patkánymentesnek tekinthető.
A Bábolna Biónál - amelynek szerződése június végén járt le - a Magyar Idők érdeklődésére azt mondták, nem tudnak arról, hogy július elseje óta bárki is végzett volna ingyenes patkánymentesítést a fővárosban, a rágcsálókkal kapcsolatos bejelentések továbbra is hozzájuk érkeznek, ám ezekre érdemben már nem reagálhatnak. A döntőbizottság július 18-i határozatából az is kiderül, hogy
a főváros járványügyi osztályának tájékoztatása szerint pedig
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatóságánál ugyanakkor jelezték: július 19-től már újra van gazdája a patkányirtásnak. Az RNBH Konzorcium a lakossági bejelentéseket
- a 06/70-364-6531 telefonszámon és
- a patkanyirtas@gmail.com címen fogadja.
Igen, jól látjuk, egy bárki által regisztrálható, Gmail-es email címen.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








