Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Sorra jelennek meg a sajtóban beszámolók alternatív lakásértékesítési módszerekről. Kíváncsiak voltunk, mit szól a NAV a lakástombolához vagy éppen a "kézrátétes" megoldáshoz.
Még a nyáron írtunk arról a 20 éves fiúról, aki világméretű tombolán nyert meg egy trópusi szigetet. Az ausztrál fiatalember 49 amerikai dollárt, azaz jelenlegi árfolyamon közel 14,5 ezer forintot fizetett a tombolajegyért, ami utóbb igencsak jó vételnek bizonyult. A korábbi tulajdonosok értékbecslése szerint ugyanis, a Salamon-szigetektől északra fekvő Kosrae szigete alaphangon is 2,5 millió dollárt (725 millió forint) ér.
De nemcsak a világ másik végén próbálkoznak a lakástombolával. Néhány éve az osztrákoknál próbált meg ezzel a módszerrel megszabadulni luxusvillájától egy tulajdonos. Ő 99 eurós árusorsjegyeket bocsátottak ki, és szintén egy nyertes vitte a házat. Sőt, a sajtóhírek foglalkoztak később egy alpesi síházzal, illetve fertőmeggyesi ingatlannal is, melyeket szintén ezzel a módszerrel kívántak értékesíteni.
Igencsak pórul járt viszont az az alsómislyei férfi, aki szintén sorsolással akarta eladni házát. A férfi 20 euróért árulta a sorsjegyeket május elseje óta, bárki vehetett belőle, és eredeti tervei szerint december 20-án sorsolta volna ki a házat. Úgy számolt, hogy legalább 20 ezer jegyet elad majd.
A szlovák adóhatóság viszont már a sorsjegyárusítás kezdete óta figyelte a dolgot, majd 16 ezer eurós (közel 5 millió forint) bírságot varrtak a férfi nyakába.
Nem ez volt egyébként az első ilyen eset Szlovákiában; egy tőketerebesi járásbeli férfi is ugyanilyen módszerrel akarta értékesíteni ingatlanát, de az a kísérlet érdektelenségbe fulladt. Még az adóhivatalt sem érdekelte a próbálkozás, így büntetés sem volt.
Mit szól ehhez a NAV?
- válaszolta a Pénzcentrum megkeresésére a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Azaz éppen úgy, mint Szlovákiában,
A magyar "szerencsevadászok" viszont simán részt vehetnek külföldön hirdetett lakástombolán, már ha az adott országban ez legális. A Pénzcentrum megkeresésére ezzel kapcsolatban a NAV persze azt is megjegyezte, hogy:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A "kézrátétes" módszer
A NAV soraiból ellenben az is kiderül, hogy az ún. "kézrátétes" módszerrel már simán lehet próbálkozni. Ha ugyanis "a véletlen szerepe a játékosi képességekhez, tudáshoz mérten" már nem túlnyomó, akkor nincs akadálya az alternatív értékesítési módszereknek. Hogy miről is beszélünk?
Nos, néhány évvel ezelőtt egy egri háztulajdonos hirdetett versenyt: "Aki eljön, annak nem kell mást tennie, csak a ház falára rakni az egyik kezét. Aki a legkitartóbb lesz, és a legtovább bírja szünet nélkül, az lesz az ingatlan új tulajdonosa. Próbálja meg, ilyen lehetőség talán csak egyszer adódik az életben!" - olvashattuk a hirdetésben.
Mint utóbb egyébként kiderült, nem aratott osztatlan sikert a próbálkozás: mivel nem sikerült 200-250 jelentkezőt toborozni, akik letették volna a 400 ezer forintos nevezési díjat, így végül elmaradt az akció, és a tulaj felhagyott a hirdetéssel.
A nálunk még szokatlan módszer egyébként a tengerentúlról származik - honnan máshonnan. Amerikában rendszeresen adnak el így (néha promóciós céllal) autókat és ingatlanokat is. A komoly állóképességet igénylő verseny lényege annyi: a megadott időpontban összegyűlnek a benevezett (a nevezés összege változó) játékosok, és rárakják az egyik kezüket a nyereményre. Az nyer, aki a legtovább bírja. Érdekesség, hogy gyakorta az eladhatatlan ingatlanoktól akarnak így megszabadulni a leleményes ingatlanosok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








