A budai és a belvárosi kerületek többségében valamivel 1,5 millió forint felett alakult az új építésű lakások átlagos négyzetméterára.
A tetőtérben élő családok számára az ablakok cseréje jelenti az egyik legfontosabb lépést a lakás felújításakor, átalakításakor - derült ki egy friss kutatásából. A felmérés továbbá rámutatott arra is, hogy a vásárlók hosszú távra terveznek, így az új ablak kiválasztásakor nem az ár, hanem a minőség az elsődleges szempont. Az ablakcserét 90 százalékuk meglévő forrásból finanszírozza, és csupán 10 százalék folyamodik banki kölcsönhöz vagy kér családi, baráti segítséget. A nem ismert, új kivitelezők felé alacsony a bizalom.
A VELUX Magyarország Kft. megbízásából végzett kutatás szerint a tetőtérben élők többsége inkább jelenlegi otthonát újítja fel, és csak 20 százalékuk vág bele új építkezésbe. A válaszadók fele lakásának átépítésével, modernizálásával gondoskodik a család megváltozott igényeinek megfelelő lakókörnyezetről, és csak mintegy 30 százalékuk bővíti otthonát.
A lakásfelújítás 40 százalékban a régi, elavult tetőablakok újakra cserélését jelenti. Sokak számára az ablakcsere a lakótér esztétikai megújításának és az energiafogyasztás mérséklésének kézenfekvő eszköze. Ezért ezzel a munkálattal nem várnak sokáig - a gondolat megszületése után a felújítók háromnegyede egy éven belül megvalósítja a cserét. Ha mégsem, annak főként az elegendő anyagi fedezet hiánya az oka.
A tetőablakok kiválasztásakor a minőség megelőzi az árat
Az új tetőtéri ablakok kiválasztásakor a vevők számára fontosabb a minőség, mint az ár. Amennyiben nem áll a vásárló rendelkezésére a legkorszerűbb ablak beszerzéséhez szükséges anyagi fedezet, kevésbé jó minőségű termék vásárlása helyett inkább elhalasztja a lakás felújításához, átalakításához kapcsolódó egyéb munkálatokat, beszerzéseket. A vásárlók 90 százaléka meglévő forrásból vásárol új ablakot, s csak 10 százalékuk vesz fel hitelt vagy kér kölcsön családjától, barátaitól. A minőség mellett szintén meghatározó a korábbi pozitív tapasztalat: a vevők szívesebben választanak olyan márkát, amellyel eddig is meg voltak elégedve.
A felújítás "bizalmi munka"
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az új tetőtéri ablakok beépítése gyakran más felújítási munkákkal párhuzamosan zajlik. A megkérdezettek fele az ablakcsere mellett a tető hőszigetelését és a beltéri festés-mázolást is egyidőben végzi. Egyharmaduk a homlokzati nyílászárókat, illetve a hideg- vagy melegburkolatot is lecseréli, komplett tetőfelújításról ugyanakkor csak egyötödük számolt be.
A többség bizalmatlan a kivitelezőkkel szemben. A tetőtéri ablakok beépítésével a felmérésben résztvevők háromnegyede olyan szakembert bízott meg, akit barátok, ismerősök ajánlottak, vagy akivel már korábban jó tapasztalatokat szereztek.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését