Bár az idén szerencsére nem voltak számottevő természeti katasztrófák, a tavalyi és korábbi évek pusztító viharai rávilágítottak a lakásbiztosítások fontosságára. Biztosításkötéskor érdemes tájékozódni és pontosan megismerni az alulbiztosítás következményeit és ellenőrizni, milyen kiegészítő helyzetekben nyújthat segítséget a konstrukció. A lakásbérlők és társasházi lakók például az általuk okozott károk megtérítésében is segítséget kaphatnak kiegészítő felelősségbiztosításokon keresztül.
A khdirektbiztositas.hu portál és a GfK Hungária közös, "Biztosítási trendek II." elnevezésű online kutatásának felmérése szerint a válaszadók mintegy kétharmada szenvedett már lakáskárt. Ahol volt lakáskár, ott leggyakrabban üvegkár keletkezett, illetve beázás vagy csőtörés történt. A panellakásban élőknél jellemzően a beázás fordul elő, míg a családi házban üvegkár és villámkár a leginkább jellegzetes káresemény.

"Az ingatlant érő közvetlen károk mellett más helyzetekben is megvédhet a lakásbiztosítás: kiegészítő felelősségbiztosítással a lakásbérlő ügyfeleink által bérbeadója felé, illetve lakásszövetkezeti vagy társasházi ügyfeleink által a lakóközösség felé okozott károk megtérítésében nyújthat anyagi segítséget. Például, ha az ügyfél társasházi lakásában csőtörés történik, több lakást is súlyosan megrongálhat a kiömlő víztömeg. Ilyen esetben jóval magasabbra rúghat a társasház lakóinak okozott kár mértéke, mint amit a biztosított lakása elszenved - nem beszélve az esetleges személyi sérülésekről." - mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.
"Érdemes számba venni a korábbi évek alatt beszerzett új berendezéseket, bútorokat, sőt, szoftvereket, ugyanis ezekre a vagyontárgyakra is kiterjedhet a lakásbiztosítás. Javasolt évente ellenőrizni, hogy az ingóságokra vonatkozó szerződésben foglalt biztosítási összeg tényleg fedezi-e esetleges elvesztésük vagy rongálódásuk költségét. Ezt nagyon sokan elmulasztják. Általános probléma az ebből fakadó alulbiztosítás, ami legfőképp az ügyfeleknek nem előnyös, hiszen ha nem kértek a mindenkori vagyoni helyzetüknek megfelelő, pontos értékkövetést, az újonnan beszerzett vagyontárgyak esetleges megrongálódásakor vagy ellopásakor ezt a kárt a biztosításuk nem fedezi." - mondta a vezérigazgató-helyettes.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








