Az elmúlt évek természeti katasztrófái is hozzájárultak, hogy a hazai lakosság nagy része rendkívül fontosnak tartja a lakásbiztosítást, és ma már a magyar ingatlanok biztosítottsága nem marad el jelentősen a nyugat-európai átlagtól. Akik nem kötnek biztosítást, azok ezt leginkább a biztosítások költségével indokolják, pedig egy átlagos 100 négyzetméteres ház havi biztosítási díja körülbelül egy pizza árával egyenlő.
A GFK piackutató cég felmérést végzett az Allianz megbízásából az emberek lakásbiztosítással kapcsolatos véleményéről, tájékozottságáról. A kutatás adatai alapján a megkérdezettek jelentős része, összesen 89 százaléka tartja fontosnak, hogy biztosítást kössenek otthonukra. A lakásbiztosításra azért van szükség, mert növeli biztonságérzetüket. A megkérdezettek 60 százaléka vallotta azt, hogy biztosításkötési hajlandóságát befolyásolták az elmúlt évek időjárási viszonyai.
Ma Magyarországon, a lakásbiztosítási piacon évek óta jellemző 70-75 százalék körüli lefedettség csak kis mértékben marad el a nagyobb nyugat-európai országokra jellemző 75-85 százalék közötti értékektől, közép-kelet európai viszonylatban pedig mindenképpen jónak mondható. Ez azt jelenti, hogy a magyar ingatlantulajdonosok odafigyelnek értékeikre. A biztosítással nem rendelkezőket vizsgálva, a GFK kutatásból kiderült, hogy akiknek nincs biztosítva az otthonuk, átlagosan kisebb lakásban élnek, mint akiknek van biztosításuk. Vannak, akik úgy gondolják, hogy velük nem történhet ilyesmi, a felmérés szerint azonban a válaszadók 70 százalékának lakásában történt már káresemény.
Emellett közülük a legtöbben - bár fontosnak tartják - azért nem kötnek otthonukra biztosítást, mert úgy érzik, nem engedhetik meg maguknak. "Pedig egy 100 négyzetméteres, családi ház biztosítása az általános ingóságok bevonásával körülbelül havi 2400 forintba kerül, amelyet szembeállítva a többszázezer, esetleg millió forintos károkkal talán még a jelenlegi állapotok mellett is érdemes kigazdálkodnia a tulajdonosnak" - magyarázta Horváth Andrea, az Allianz vezérigazgató-helyettese.
A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a biztosítás megkötésénél a legfontosabb döntési szempont a szolgáltatás árérték aránya és a fizetendő díj mértéke, a lakás és a biztosítás típusától függetlenül. A felmérés igazolta azt is, hogy a lakásbiztosítások terén is tovább nő az internetes kötések szerepe. Az itt megjelenő ügyfelek számára biztosításkötés esetén is fontos a gyorsaság, de a kényelmet és praktikusságot is sokra becsülik. Szeretik, hogy a különböző kínálatok könnyen összehasonlíthatók és átláthatók, és azt is, hogy további kedvezmények is rendelkezésre állnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A válaszadók szerint az ideális lakásbiztosítás fedezetet nyújt tűz és elemi károkra, beázásra, üvegtörésre, csőtörésre és betöréses lopásra. A megkérdezettek véleménye szerint biztosításkötéskor fontos szempont a biztosítóval kapcsolatos jó tapasztalat, valamint a megbízhatóság mellett a kedvező ár is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








