Pénteken egy férfi tett feljelentést a Veszprémi Rendőrkapitányságon, hogy reggel telefonon felhívta egy ismeretlen személy, aki a MOL munkatársának adta ki magát, és azt állította, hogy a cég kedvezményt ad a vállalkozóknak, amennyiben készpénzfizetési számlával tudja igazolni, hogy az általa megadott számlaszámra utalta a pénzt.
A sértett élt a kedvező ajánlattal, az ismeretlen személy által megadott számlaszámra elutalt 220.000 forintot, majd közölték vele, hogy a "rendszer" 2000 liter gázolaj megrendelését rögzítette, ezért utaljon át még 220.000 forintot. Miután átutalta ezt az összeget is, a megadott időpontban megjelent a benzinkúton, hogy átvegye az üzemanyagot, de ott nem talált senkit, és az "eladót" sem érte el.
A múlt héten ez már a második eset volt, hogy ezzel a módszerrel károsítottak meg személyt. A Veszprémi Rendőrkapitányság az ügyben csalás vétsége miatt indított büntetőeljárást.
A Rendőrség felhívja a figyelmet, hogy ismeretlen személytől bármilyen kedvezőnek tűnő ajánlat érkezik, éljenek a gyanúval, főként ha a kereskedelmi árnál jóval kedvezőbb értéken kínálnak terméket eladásra, mert az ilyen áru nagy valószínűséggel bűncselekményből származik, és aki ennek tudatában rendel meg terméket szintén bűncselekményt (orgazdaság) követ el! Vásárláskor soha ne utaljon előre pénzt, addig amíg meg nem győződött a termék meglétéről és annak eredetéről.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








