Egészen elképesztő mennyiségű termék árad Magyarországra Kínából. A legtöbben valamilyen ruhadarabot rendelnek a Távol-Keletről.
Az Európai Bizottság egy javaslat alapján jelentősen drágítaná a dízel üzemanyag árát a benzinhez képest, mivel az új szabályozás életbe lépése után nem a mennyiség, hanem az üzemanyag energia-tartalma lenne az irányadó az adóztatás szempontjából, írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
A dízel üzemanyag ára akár jelentősen drágulhat, mivel az Európai Bizottság a jövőben új alapokra helyezné az egyes üzemanyagok adóztatását. Ez derül ki abból a dokumentumból, amit Algirdas Semeta az adóügy és a vámunió biztosa Brüsszelben hivatalosan is nyilvánosságra hoz. A javaslat alapján az Európai Unióban az üzemanyagokat az eddigi gyakorlattól eltérően fűtő- és üzemanyagokat nem a mennyiség, hanem az energiatartalom alapján adóztatnák meg. Ehhez jönne hozzá egy további felár, amit az üzemanyagok felhasználása/elégetése során keletkező széndioxid mennyisége után kellene fizetni.
Mivel a dízel üzemanyag magasabb energiatartalommal rendelkezik, mint a benzin, így a dízel esetében magasabb adót vetnének ki. Az Európai Bizottság számításai alapján a dízelre esetében az adókulcsnak 17 százalékkal magasabbnak kellene lennie, mint a benzin esetében.
Az Európai Bizottság indoklásában az szerepel, hogy a mennyiség alapján történő adóztatásnak történelmi okai vannak, ha a klímavédelem és az energia-hatékonyság szempontjait is figyelembe kívánjuk venni, akkor az üzemanyagok megadóztatásánál az energiatartalmat is figyelembe kell venni, mondja a Bizottság.
Az autósoknak és az autóiparnak azonban lesz ideje felkészülni az esetleges változásokra, hiszen abban az esetben, ha a javaslat változatlan formában át is jut a hosszadalmas uniós döntéshozatali folyamaton, az új szabályozás csak 2020-tól lépne életbe.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








