Az Európai Unióban egy ember egy év alatt 513 kilogramm kommunális hulladékot állít elő - írja a Bruxinfó.
Az EU-ban egy személy átlagosan 513 kilogramm kommunális hulladék előállításáért felelős - derül ki az Uniós statisztikai hivatala, az Eurostat 2009-es, ám most ismertetett adataiból. Ebből a mennyiségből 504 kilogrammot kezelnek valamilyen módon. Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy a szemét lerakóba kerül (38%), illetve elégetik (20%), újrahasznosítják (24%) vagy komposztálják (18%).
A vizsgált évben a legtöbb kommunális hulladékot a dánok (833 kg) és a ciprusiak (778 kg) állították elő. 400 kilogramm alatti értéket a csehek, a lengyelek (mindkét ország 316 kg), a lettek, a szlovákok, az észtek, a litvánok és a románok produkáltak. A magyarok 430 kilogrammal valahol a középmezőnyben találhatók. Ausztriában, Németországban, Hollandiban, Belgiumban és Svédországban a szemét több mint felét újrahasznosítják és komposztálják. Ezzel szemben Bulgáriában a hulladéklerakás aránya 100, Romániában 99 százalékos.
Magyarországon a kommunális hulladék háromnegyede (75%) még mindig a lerakókba kerül, a szemét 10 százalékát elégetik, 13 százalékát újrahasznosítják és mindössze 2 százalékát komposztálják.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








