A magyarországi életjáradék piac három szereplője jelenleg mintegy 6 ezer ügyféllel rendelkezik. A termék népszerűsége a válság kirobbanásáig felfelé ívelt, azóta alábbhagyott a lendület. Az OTP Életjáradék már több mint egy éve nem köt új szerződéseket, a piacvezető Hild sem szerződik, ők jelenleg a meglévő ügyfelek ügyeit intézik, egyedül az FHB mozog aktívan a piacon - írja az ingatlan.net.
A válság hatásai erre a szektorra is átgyűrűztek, de az életjáradék programok átlagos 13-15 éves megtérülése a várható élettartam emelkedésével még jobban kitolódhat.
Az OTP Életjáradék Zrt. a gazdasági környezet kedvező változásától teszi függővé a termék értékesítésének újraindítását. A közel 1800 ügyféllel rendelkező társaság 18 milliárd forintos ingatlanállományt kezel.
A 3000 ügyféllel rendelkező HildÉletjáradék az OTP-hez hasonlóan tavaly januártól nem köt új szerződéseket, a társaság marketingvezetője szerint nyár közepén talán már jöhetnek az új ügyfelek. Véleményük szerint a nyomott ingatlanárak miatt jelen helyzetben az ügyfeleik sem jönnének jól ki az üzletből, ezért a lakásárak fellendülésére várnak. Eddig körülbelül 100 elhalálozott ügyfelük ingatlanját értékesítették, amiből 1,5 milliárd forint folyt be.
Az 1100 ügyféllel rendelkező FHB Életjáradék továbbra is aktív a piacon, ezzel faraghatnak a piaci részesedés tekintetében fennálló hátrányukból. Az FHB által kezelt ingatlanállomány összértéke eléri a 17 milliárd forintot, az átlagár ennek megfelelően 15,5 millió forint (az OTP-nél 10 millió forint). Egyre több olyan ügyfél keresi meg az FHB-t, akik a meglévő hiteleik kiváltására szeretnék igénybe venni az életjáradéki konstrukciót.

Kiadták a riasztást, egyre durvul a kánikula Magyarországon: rettentő meleg lesz ezekben a megyékben
Szinte az egész országra másodfokú, narancs riasztást adtak ki a várható hőség miatt a következő napokra vonatkozóan.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


