A magyarországi életjáradék piac három szereplője jelenleg mintegy 6 ezer ügyféllel rendelkezik. A termék népszerűsége a válság kirobbanásáig felfelé ívelt, azóta alábbhagyott a lendület. Az OTP Életjáradék már több mint egy éve nem köt új szerződéseket, a piacvezető Hild sem szerződik, ők jelenleg a meglévő ügyfelek ügyeit intézik, egyedül az FHB mozog aktívan a piacon - írja az ingatlan.net.
A válság hatásai erre a szektorra is átgyűrűztek, de az életjáradék programok átlagos 13-15 éves megtérülése a várható élettartam emelkedésével még jobban kitolódhat.
Az OTP Életjáradék Zrt. a gazdasági környezet kedvező változásától teszi függővé a termék értékesítésének újraindítását. A közel 1800 ügyféllel rendelkező társaság 18 milliárd forintos ingatlanállományt kezel.
A 3000 ügyféllel rendelkező HildÉletjáradék az OTP-hez hasonlóan tavaly januártól nem köt új szerződéseket, a társaság marketingvezetője szerint nyár közepén talán már jöhetnek az új ügyfelek. Véleményük szerint a nyomott ingatlanárak miatt jelen helyzetben az ügyfeleik sem jönnének jól ki az üzletből, ezért a lakásárak fellendülésére várnak. Eddig körülbelül 100 elhalálozott ügyfelük ingatlanját értékesítették, amiből 1,5 milliárd forint folyt be.
Az 1100 ügyféllel rendelkező FHB Életjáradék továbbra is aktív a piacon, ezzel faraghatnak a piaci részesedés tekintetében fennálló hátrányukból. Az FHB által kezelt ingatlanállomány összértéke eléri a 17 milliárd forintot, az átlagár ennek megfelelően 15,5 millió forint (az OTP-nél 10 millió forint). Egyre több olyan ügyfél keresi meg az FHB-t, akik a meglévő hiteleik kiváltására szeretnék igénybe venni az életjáradéki konstrukciót.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








