Már egy éve nem köt új életjáradékos szerződést a Hild és az OTP cége, így az egyedüli aktív FHB Életjáradék Zrt. lassan beéri a versenytársakat. A piaci kínálat éppen akkor szűkült le, amikor a válság miatt a nyugdíjasok részéről minden korábbinál nagyobb érdeklődés mutatkozik a havi fix bevételt jelentő termék iránt - írja a Népszabadság.
A korábban egymásra licitáló, ma passzív üzemmódba kapcsolt Hild Örökjáradék és OTP Életjáradék együttesen 5 ezer ügyféllel rendelkezik, összesen több mint 50 milliárd forintnyi ingatlanállománnyal. Az FHB Életjáradék az elmúlt egy évben 11,5 milliárd forintról 16 milliárd forintra növelte szerződéses állományát.

Sorra jelentkeznek a Jenők és a Lujzák (Forrás: FHB Életjáradék)
A válság előtt a fénykorát élő lakáspiacon addig fajult a verseny, hogy az ingatlan értékének 45-50 %-át is kifizették egy összegben a szerződőnek, mára az óvatosabb értékbecslések mellett jellemzően 20 %-ra apadtak az egyösszegű kifizetések.
A válság hatására az ingatlanára jóval a várakozások alatt, mindössze 5-10 %-kal csökkentek, így a válság üzemmódba kapcsolt Hild a 2010-es visszatérést fontolgatja. Az OTP előbb 70 évre emelte a korhatárt, majd teljesen leállt. Jelenleg a meglévő állomány kezelését végzik, az új érdeklődőket pedig nyilvántartásba veszik.
Az életjáradék és a jelzálogjáradék iránt érdeklődők egy részének mostanra létkérdéssé vált a havi biztos bevételt jelentő szerződés megkötése. Az új ügyfelek között nagyon sok a friss nyugdíjas, főként azok, akik vagy nem tudják fizetni saját korábbi hiteleiket, vagy a gyerekeik lakáskölcsönére vállaltak kezességet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az FHB aktív versenytársak híján jobban válogathat, és válogat is. A komoly árcsökkenést szenvedett és egyre piacképtelenebb, korszerűtlen fűtésű panelek például nem keltik fel az érdeklődésüket. Nem véletlenül, hiszen az életjáradékos piac hosszú távú, átlagosan 13 éves szerződési időtartamra épül, ami alatt bármi megtörténhet, akár az is, hogy a piaci értéknél többet kell az ügyfél lakásáért kifizetni.
Jelenleg a 62 év feletti férfiak és a 65 évesnél idősebb nők köthetnek életjáradék-szerződést az FHB-nál, 5 millió forintnál értékesebb ingatlanjukra. A társaság 210 településről fogad jelentkezéseket. Az ügyfelek fele-fele arányban választják az inflációkövető és az annál magasabb összeggel induló, de fix összegű járadékot.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








