Immár huszadik alkalommal, 2009. március 10-13. között Cannes-ban került megrendezésre az ingatlanszakma legjelentősebb nemzetközi eseményeként számon tartott MIPIM szakkiállítás és vásár, melynek hagyományosan a cote d'Azur-i Palais des Festivals adott helyet. Nem csak fennállásának húszadik jubileuma tette azonban különlegessé az idei rendezvényt. Magyarország és főképp Budapest szempontjából meghatározó jelentőséggel bírt a mostani kiállítás, hiszen idén először, a hazai fejlesztők nem külön-külön, hanem klaszterbe szerveződve, egységes arculattal, nagyobb volumenben jelentek meg, és állítottak ki, egyetlen közös standon.
A MIPIM nemzetközi ingatlan szakkiállítás és vásár amellett, hogy felvonultatja a legnagyobb elérhető fejlesztéseket, egyedülálló módon teret biztosít az iparág döntéshozóinak az egymással való találkozásra, és üzleti kapcsolataik fejlesztésére. A fejlesztőkön kívül bankok, befektetési alapok képviselői és világszinten is jelentős vállalatok vezetői, mint a Microsoft vagy a Google frontemberei vesznek részt a több napos eseményen, ahol konkrét tárgyalásokra is sor kerülhet, így pusztán maga a részvétel is elismerést és rangot jelent.
Különlegesnek mondható, hogy a legjelentősebb magyar ingatlanprojektek fejlesztői idén először fogtak össze és szerveződtek a Budapest Business Region elnevezésű klaszter ernyője alá, és hirdették a Budapest, illetve Budapest környéki beruházások sokszínűségét. Ez a csoportosulás nem csupán a legnagyobb hazai ingatlanfejlesztőket, de az állami szféra képviselőit is magában foglalta, a kormányzat képviseletében Bajnai Gordon, a főváros részéről Demszky Gábor is megjelentek az eseményen. A BBR nem titkolt szándéka, hogy együttes erővel próbálja meg képviselni a hazai ingatlanpiac érdekeit, javítva ezzel a régió megítélését, és az országimázs értékelését.
Nem maradhatott ki az összefogásból a legnagyobb hazai ingatlanfejlesztés, a TóPARK sem, aki ezzel a bemutatkozással a nemzetközi szinten is elismert fejlesztések térképén erősítette pozícióját. "A TóPARK projekt komplexitása, és az egyedülálló EXPO projektje révén zajos sikereket aratott, reputációja a többi BBR tag között is megerősödött" - nyilatkozta Takács Péter, a TóPARK értékesítési igazgatója. Elmondta továbbá, hogy a jelenlegi válságos időszakban a befektetők ugyan meggondoltabbak, de a különleges fejlesztések még így is reflektorfénybe tudnak kerülni, a stabil tulajdonosi háttér és az erős fejlesztési koncepció megerősíti a TóPARK pozícióját.
Sztán Zoltán, az TóPARK projekttanácsadója szerint az állami- és a magánszektor ez idei egységes fellépése biztonságot sugallt, amely most különös jelentőséggel bírt, hiszen a gazdasági válság időszakában elsődleges cél, hogy a befektetők érdemesnek ítéljék a magyarországi projektekben való gondolkodást. "A legtöbb befektető ugyan várakozási állásponton van, de vannak olyanok is, akik az évtized legnagyobb lehetőségét látják a bankok által visszavett ingatlanokban, vagy az olyan hosszú távú, minőségi befektetésekben, mint a TóPARK. Ez elgondolkodtató látásmód, és mindenképp optimizmusra ad okot!" - nyilatkozta Sztán Zoltán.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A MIPIM 2009-ről összességében elmondható, hogy a válság kérdéséről, annak problematikájáról, illetve a konstruktív megoldások kereséséről szólt. De talán éppen ilyenkor van a legnagyobb jelentősége egy-egy ilyen szakkiállításnak, hiszen a fejlesztők tapasztalatokat cserélnek, és ha nem is sikerül azonnal megoldásokat találni, arra mindenképpen hasznos, hogy a projektgazdák lássák, nincsenek egyedül ebben a nem könnyű helyzetben.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








