Több mint 800 résztvevő jelenléte mellett 2009. február 12-én, Budapesten rendezték meg a II. Magyar Passzívház Konferenciát. A Magyar Passzívház Szövetség által szervezett rendezvénynek idén a Tetők-Falak-Homlokzatok + Épületenergetika szakkiállítás adott otthont. A tanácskozáson a passzívházak kifejlesztésében közvetlenül résztvevő, azt elsőként alkalmazó nemzetközi szaktekintélyek, illetve a Magyarországon passzívházakkal aktívan foglalkozó vállalatok és intézmények szakemberei tartottak előadást.
A Magyar Passzívház Szövetségnek kettős célja volt a konferencia megszervezésével. Egyrészt passzívház alapinformációt rendelkezésre bocsátani első kézből, közvetlenül a passzívház megalkotásában szerepet vállaló szaktekintélyek meghívásával, másrészt bemutatni, hogy Magyarországon is rendelkezésre állnak mind a passzívházak létrehozásához szükséges alapanyagok, komponensek, mind pedig a szükséges felkészült szaktudás.
A résztvevők száma a tavaly megrendezett I. Magyar Passzívház Konferenciához képest megkétszereződött. Különösen figyelemre méltó az érdeklődők nagy száma, ha figyelembe vesszük, hogy az utolsó Nemzetközi Passzívház Konferencián megközelítően ennyi, közel ezer fő vett részt. A látogatók túlnyomó része építész volt, akik közül többen is közölték, hogy a tudásvágy mellett azért is vesznek részt a konferencián, mert egyre több megrendelő érdeklődik náluk a passzívházak után.
A passzívház fűtési energiaszükséglete 80-90 százalékkal kevesebb, mint egy hagyományos, és 60-75 százalékkal kevesebb, mint egy alacsony energiaszintű házé. 2008 végéig mintegy 16 ezer passzívház épült világszerte, egyre több régió támogatja aktívan a passzívház szabvány alkalmazását. Magyarországon minden technikai feltétel adott ahhoz, hogy bárki passzívházat építsen magának.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








