Ózd kezd kilábalni a gazdasági mélypontról, írja az önkormányzat honlapja, de még messze a Kánaán. Széleskörű városrehabilitációs programokat és antiszegregációs terveket akarnak megvalósítani. Az ingatlanpiac áll, ahhoz, hogy elinduljon egyáltalán, munkahelyek és vásárlóerő kell. De innen még a vonat is visszafordul. Ha nem lesz szocpol, hol laknak a romák? Az integrációhoz két fél kéne. De az egyik szökésben van - írja az ingatlanmagazin.com.
Városfejlesztési irányok
A 39 ezer főt számláló Ózd közel 700 éves település, felvirágzását a XIX. század közepén a barnaszéntelepek mellé épült vasgyártásnak köszönheti. A hetvenes években a lakosságszám megközelítette az ötvenezret, ma szinte szöknek az emberek, a tanultabbak elmennek, a szakképzetlenek szocpolból építkeznek. Amíg lehet. A 150 évre nyúló kohászatnak mára vége, az 1990-es évek mélypontja után némi fellendülés tapasztalható, a kohászatban tevékenykedő utódvállalatok jelentik a fő foglalkoztatókat, illetve a General Electric Hungary Kft. és a Saia Burgess Kft. A számadatok szerint a foglalkoztatottak száma az állandó lakosságon belül mindössze 26%, közel 10 ezer fő. Az összlakosság több mint 50%-ának nincs rendszeres jövedelme, ez összefüggésben van a 10-12 ezer főt kitevő roma népesség jelenlétével. Mások 18 ezerre becsülik a cigány lakosságot. Az ózdi lakásállomány 2007-ben a KSH adatai szerint körülbelül 14 ezerre tehető, ezek közül 24% az alacsony komfortfokozatú, a rehabilitációs tervek szerint ez 2025-re 16%-ra csökkenne. A teljes állomány 5,4%-a önkormányzati lakás. A fő baj, hogy nincs bővülés az ingatlanállományban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml