Ózd kezd kilábalni a gazdasági mélypontról, írja az önkormányzat honlapja, de még messze a Kánaán. Széleskörű városrehabilitációs programokat és antiszegregációs terveket akarnak megvalósítani. Az ingatlanpiac áll, ahhoz, hogy elinduljon egyáltalán, munkahelyek és vásárlóerő kell. De innen még a vonat is visszafordul. Ha nem lesz szocpol, hol laknak a romák? Az integrációhoz két fél kéne. De az egyik szökésben van - írja az ingatlanmagazin.com.
Városfejlesztési irányok
A 39 ezer főt számláló Ózd közel 700 éves település, felvirágzását a XIX. század közepén a barnaszéntelepek mellé épült vasgyártásnak köszönheti. A hetvenes években a lakosságszám megközelítette az ötvenezret, ma szinte szöknek az emberek, a tanultabbak elmennek, a szakképzetlenek szocpolból építkeznek. Amíg lehet. A 150 évre nyúló kohászatnak mára vége, az 1990-es évek mélypontja után némi fellendülés tapasztalható, a kohászatban tevékenykedő utódvállalatok jelentik a fő foglalkoztatókat, illetve a General Electric Hungary Kft. és a Saia Burgess Kft. A számadatok szerint a foglalkoztatottak száma az állandó lakosságon belül mindössze 26%, közel 10 ezer fő. Az összlakosság több mint 50%-ának nincs rendszeres jövedelme, ez összefüggésben van a 10-12 ezer főt kitevő roma népesség jelenlétével. Mások 18 ezerre becsülik a cigány lakosságot. Az ózdi lakásállomány 2007-ben a KSH adatai szerint körülbelül 14 ezerre tehető, ezek közül 24% az alacsony komfortfokozatú, a rehabilitációs tervek szerint ez 2025-re 16%-ra csökkenne. A teljes állomány 5,4%-a önkormányzati lakás. A fő baj, hogy nincs bővülés az ingatlanállományban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







