Lachezar Iskrenov, a bolgár ingatlanszövetség elnöke szerint az országgyűlés előtt lévő törvénytervezet, miszerint minden vállalkozás székhelyét irodaházakba költöztetnének, csökkentené a belvárosi autósforgalmat és orvosolná a parkolási gondokat. Az ingatlanpiaci statisztikák szerint jelenleg mintegy 20-25 ezer eladatlan lakás van a fővárosban, mégis sorra érkeznek a külföldi befektetők Szófiába.
Az elnök szerint az ingatlanpiac természetes újrafelosztása zajlik az országban, egyes szegmensekben jelentősen fellendítette a befektetési kedvet, hogy az elmúlt évben 30-35 %-os árnövekedést mértek a piacon. Más szakértők szerint az árak ilyen ütemben történő emelkedése hosszú távon tarthatatlan.
A bolgárok azt remélik, hogy rövidesen megközelítik, vagy akár el is érhetik a szomszédos, illetve a kelet-közép-európai országok árszínvonalát. Az elmúlt időszakban a luxuslakások vételára emelkedett a legnagyobb mértékben, de a közepes kategóriába tartozó ingatlanok iránt is megélénkült a kereslet. Az üzletkötéseket megnehezíti, hogy a felek nem tudják kiszámítani, hogy meddig tarthat az árak ilyen ütemben történő emelkedése.
Az országgyűlés előtt van az a törvénytervezet, amely 2011-től arra kötelezné a vállalkozásokat, hogy az irodájukat helyezzék át a lakóingatlanokból üzleti célú ingatlanokba. Ez az intézkedés a kisebb cégeket meglehetősen nehéz helyzetbe hozná, hiszen a jelenlegi 5-6 eurós négyzetméterenkénti bérleti díj egy új építésű irodaházban 18-25 euróra is emelkedhet, ugyanakkor az elnök kiemelte, hogy csökkenne a belváros forgalma és könnyebb lenne a parkolás is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







