A lakás értékétől és a megbízási szerződésben meghatározott sikerdíj mértékétől függően megdöbbentően magas ügynöki számlával szembesülhet az óvatlan eladó. A stagnáló lakásárak és a folyamatos megszorító intézkedések egyre kifinomultabb takarékossági ötletekre ösztönzik az eladókat.
Az ingatlanközvetítő igénybevétele nem minden esetben kidobott pénz az ablakon. Aki nem rendelkezik megfelelő jogi és pénzügyi ismeretekkel, vagy nem jártas a lakáseladás körüli ügymenetben, annak mindenképpen ajánlott egy szakcég, illetve szakember szolgáltatásinak az igénybevétele.
Az ügynöki díjak mértéke legtöbbször a lakás vételárának 2-3 %-a, de vannak olyan irodák, amelyek akár 5 %-ot is elkérnek a sikeres értékesítés esetén. A magas díjak arra ösztönzik az eladókat, hogy próbálják meg inkább maguk értékesíteni a lakást. Egy átlagos alapterületű 15-20 millió forintos fővárosi lakás esetében ügynökségről függően ez 300-600 ezer forintot is jelent.
Az értékesítési időt jelentősen befolyásolja a lakás értékének pontos meghatározása. A lakástulajdonosok hajlamosak a saját ingatlanukat túlértékelni, ezért aki nincs tisztában a piaci viszonyokkal, annak javasolt egy hivatalos értékbecslés készítése. A hirdetésünkben úgy határozzuk meg az irányárat, hogy alku esetén fájdalommentesen tudjunk valamennyit engedni a vételárból.
A hirdetés mellé célszerű néhány jól sikerült fényképet tenni az ingatlanról, egy jó fotó felkeltheti az érdeklődést és akár el is adhatja a lakást. Érdemes az ingatlan előnyös oldalát kihangsúlyozni és ezt a szöveges részben bővebben is ki lehet fejteni. Olvassuk el mások hirdetéseit és merítsünk belőlük ötleteket. A tárgyalások előtt vegyük fel a kapcsolatot jogi képviselőnkkel, szervezzük a bemutatásokat rugalmasan, hogy minél előbb sikeresen adjunk túl a lakásunkon.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








