Hetente mintegy 150 ingatlaniroda húzza le a rolót Nagy-Britanniában, a globális válság hatására megszigorított hitelezési feltételek ugyanis visszavetették az ingatlanpiaci forgalmat, így ellehetetlenítették a közvetítőket.
A Debtwire adatai szerint az év eleji 13 000-ről mostanra 12 000-re csökkent a szigetországban az ingatlanközvetítő irodák száma, miközben a bezárások üteme felpörgött és mostanra elérte a heti 150-es szintet.
A független ingatlanközvetítők hálózata korábban azt prognosztizálta, hogy idén decemberre nagyságrendileg 4000 iroda húzhatja le a rolót.
Paradox módon az ingatlanközvetítők halálát nem az ingatlanpiaci kereslet visszaesése okozza, a tapasztalatok szerint ugyanis a britek továbbra is vásárolnának, költöznének, ezt azonban banki finanszírozás nélkül képtelenek megtenni.
Szakértők szerint az ingatlanközvetítői szektor mindaddig komoly bajban lehet, amíg a hitelintézetek nem lazítanak a válság hatására jelentősen megszigorított feltételeiken.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








