Az Otthon Centrum és a Duna House a két domináns ingatlanközvetítő hálózat áprilistól értékesítési garanciát kínál a megbízóknak. Ilyen ajánlatot korábban még egyetlen ingatlanos cég sem tett az eladók felé, ettől a lépéstől azt várják, hogy az eladók értékesítési kockázata csökken, bizalmuk viszont tovább nő a közvetítő cégek irányába. A garancia lehetősége áprilistól vehető igénybe, az értékesítési tanácsadók szerint tovább nő az eladások hatékonysága.
Nemzetközi tapasztalatok szerint az ingatlanközvetítők megbízása egyre népszerűbb lesz, hazánkban is egyre többen veszik igénybe a cégek szolgáltatásait. A fővárosban a közvetítő segítségével értékesített lakások aránya 43-46 % között van, a belvárosban ez az arány 65 %-kal eléri a nyugat-európai átlagot.
Egy reprezentatív felmérés alapján, Budapesten az eladók kétharmada ad megbízást valamelyik ingatlanközvetítő cégnek, de a számok azt mutatják, hogy sokan ennek ellenére még mindig maguk találnak rá a vevőre. A közvetítői piacon működő hálózatok mellett több egyéni ingatlanirodát is találunk, az egymással folytatott versenyt az egyéni cégek vezetik, jelenleg még kétszer annyi ingatlant értékesítenek, mint a franchise-hálózatok, tehát van tere a fejlődésnek.
Jelenleg Budapesten körülbelül 800 ezer ingatlan található, ezek 8 %-a cserél gazdát évente, ez azt jelenti, hogy 64 ezer lakáson osztozik a piac. Nagyon sok magánszemély idegenkedik a közvetítők bevonásától, többen azon dilemmáztak, hogy mi történik akkor, ha a közvetítő nem tudja eladni a lakást, ez a továbbiakban nem ad okot az aggodalomra. Az új termék bevezetése egyedi értékesítési stratégiát jelent a piacon, ettől a megbízások számának növekedésére és a piac tisztulására számítanak a hálózatok.
A konstrukció célja az eladók kétségeinek eloszlatása, lényege pedig, hogy a közvetítő kizárólagos szerződést köt az eladóval és vállalja, hogy 6 hónapon belül értékesíti az ingatlant. Amennyiben a közvetítő nem jár sikerrel, a megbízó viszont a következő 3 hónapban eladja a lakást a korábban megjelölt irányáron, akkor a közvetítő cég fizet.

A hálózatok statisztikái azt mutatják, hogy kétszer hatékonyabban tudnak értékesíteni kizárólagos megbízási szerződés megkötése esetén. Céljuk az ilyen szerződések számának a növelése, azt szeretnék elérni, hogy a jelenlegi minden harmadik helyett, minden második megbízás kizárólagos legyen. A közvetlen együttműködéssel hatékonyabb eredményeket lehet elérni. A cégek úgy vélik, hogy az eladó sokkal jobban megbízik egy állandó tanácsadóban, mintha ügynökök hadával kellene megbeszélnie a lakás tulajdonságait a legapróbb részletekig. A kizárólagos megbízás előnyei nem jelentenek többletköltséget az eladó számára, de az intenzív hirdetési stratégia, a meglévő nagyszámú ügyfélkör növeli az eladás valószínűségét.
Az érdeklődő is elbizonytalanodhat, ha több ingatlanirodában is találkozik a lakásunkkal és esetleg eltérő információkat kap. Gyanús lehet a számára, hogy valami nincs rendben, ha többen is értékesítik a lakást és a piacon tapasztalható túlkínálat miatt könnyen elfordulhat tőlünk. Egyéni tanácsadóval előbb-utóbb jobb viszonyt alakíthatunk ki és megfelelő információk birtokában, profi háttérrel vélhetően gyorsabban sikerülhet az eladás.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A határidő megjelölésében szerepet játszott a beláthatóság és az a tény, hogy a megbízások felét 50 napon belül egyébként is értékesíteni tudják a hálózatok. Az ingatlanok körét is szűkítették, csak 5 millió forint feletti lakóingatlanokra vonatkozik az értékesítési garancia. Az eladó választhatja a díjmentes alapszolgáltatást és 30 ezer forint befizetésével a prémium szolgáltatást. Előbbi esetben sikertelen értékesítés és az egyéb feltételek teljesülése esetén 2 %-ot (minimum 200 ezer, maximum 600 ezer forintot), utóbbi esetben 5 %-ot (minimum 500 ezer, maximum 1,5 millió forintot) "kártérítést" fizet a közvetítő cég.

A cég három jelszóval ösztönzi az eladókat a szolgáltatás igénybevételére: innováció, megbízhatóság és hatékonyság. A termékfejlesztés versenyelőnyt teremt az értékesítési piacon, a garanciának köszönhetően megbízhatunk a cégben és egy országos hálózat többszáz tanácsadójának közös munkája segít abban, hogy minél előbb eladják a lakásunkat.
Aki a kompenzációs díjra játszik, annak rossz hír, hogy a termékfejlesztők gondoltak a kiskaput kereső ügyfelekre is. Egyrészt, kicsi a valószínűsége, hogy ha egy profi cég egy fél év alatt nem tudja eladni az ingatlant, akkor egy magánszemély 3 hónap alatt árengedmény nélkül megteszi azt, másrészt, ha gyanú merül fel a szerződéses vételár manipulációját illetően, akkor a cég vizsgálatot indíthat a szerződő felek ellen. Párszázezer forintért nem biztos, hogy érdemes hazárdjátékot folytatni, azok vegyék igénybe ezt a szolgáltatást, akik valóban és rövid időn belül értékesíteni szeretnék a lakásukat.
Az értékesítési garancia módszere külföldről ered, a közvetítő hálózatok a francia April viszontbiztosítóval közösen dolgozták ki a terméket. Franciaországban ennek a módszernek is köszönhetően 60 %-ra sikerült feltornászni a közvetített ingatlanok arányát, a hazai piac jelenlegi 35-40 %-os lefedettsége indokolttá teszi a termék bevezetését.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


