Az Otthon Centrum és a Duna House a két domináns ingatlanközvetítő hálózat áprilistól értékesítési garanciát kínál a megbízóknak. Ilyen ajánlatot korábban még egyetlen ingatlanos cég sem tett az eladók felé, ettől a lépéstől azt várják, hogy az eladók értékesítési kockázata csökken, bizalmuk viszont tovább nő a közvetítő cégek irányába. A garancia lehetősége áprilistól vehető igénybe, az értékesítési tanácsadók szerint tovább nő az eladások hatékonysága.
Nemzetközi tapasztalatok szerint az ingatlanközvetítők megbízása egyre népszerűbb lesz, hazánkban is egyre többen veszik igénybe a cégek szolgáltatásait. A fővárosban a közvetítő segítségével értékesített lakások aránya 43-46 % között van, a belvárosban ez az arány 65 %-kal eléri a nyugat-európai átlagot.
Egy reprezentatív felmérés alapján, Budapesten az eladók kétharmada ad megbízást valamelyik ingatlanközvetítő cégnek, de a számok azt mutatják, hogy sokan ennek ellenére még mindig maguk találnak rá a vevőre. A közvetítői piacon működő hálózatok mellett több egyéni ingatlanirodát is találunk, az egymással folytatott versenyt az egyéni cégek vezetik, jelenleg még kétszer annyi ingatlant értékesítenek, mint a franchise-hálózatok, tehát van tere a fejlődésnek.
Jelenleg Budapesten körülbelül 800 ezer ingatlan található, ezek 8 %-a cserél gazdát évente, ez azt jelenti, hogy 64 ezer lakáson osztozik a piac. Nagyon sok magánszemély idegenkedik a közvetítők bevonásától, többen azon dilemmáztak, hogy mi történik akkor, ha a közvetítő nem tudja eladni a lakást, ez a továbbiakban nem ad okot az aggodalomra. Az új termék bevezetése egyedi értékesítési stratégiát jelent a piacon, ettől a megbízások számának növekedésére és a piac tisztulására számítanak a hálózatok.
A konstrukció célja az eladók kétségeinek eloszlatása, lényege pedig, hogy a közvetítő kizárólagos szerződést köt az eladóval és vállalja, hogy 6 hónapon belül értékesíti az ingatlant. Amennyiben a közvetítő nem jár sikerrel, a megbízó viszont a következő 3 hónapban eladja a lakást a korábban megjelölt irányáron, akkor a közvetítő cég fizet.

A hálózatok statisztikái azt mutatják, hogy kétszer hatékonyabban tudnak értékesíteni kizárólagos megbízási szerződés megkötése esetén. Céljuk az ilyen szerződések számának a növelése, azt szeretnék elérni, hogy a jelenlegi minden harmadik helyett, minden második megbízás kizárólagos legyen. A közvetlen együttműködéssel hatékonyabb eredményeket lehet elérni. A cégek úgy vélik, hogy az eladó sokkal jobban megbízik egy állandó tanácsadóban, mintha ügynökök hadával kellene megbeszélnie a lakás tulajdonságait a legapróbb részletekig. A kizárólagos megbízás előnyei nem jelentenek többletköltséget az eladó számára, de az intenzív hirdetési stratégia, a meglévő nagyszámú ügyfélkör növeli az eladás valószínűségét.
Az érdeklődő is elbizonytalanodhat, ha több ingatlanirodában is találkozik a lakásunkkal és esetleg eltérő információkat kap. Gyanús lehet a számára, hogy valami nincs rendben, ha többen is értékesítik a lakást és a piacon tapasztalható túlkínálat miatt könnyen elfordulhat tőlünk. Egyéni tanácsadóval előbb-utóbb jobb viszonyt alakíthatunk ki és megfelelő információk birtokában, profi háttérrel vélhetően gyorsabban sikerülhet az eladás.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A határidő megjelölésében szerepet játszott a beláthatóság és az a tény, hogy a megbízások felét 50 napon belül egyébként is értékesíteni tudják a hálózatok. Az ingatlanok körét is szűkítették, csak 5 millió forint feletti lakóingatlanokra vonatkozik az értékesítési garancia. Az eladó választhatja a díjmentes alapszolgáltatást és 30 ezer forint befizetésével a prémium szolgáltatást. Előbbi esetben sikertelen értékesítés és az egyéb feltételek teljesülése esetén 2 %-ot (minimum 200 ezer, maximum 600 ezer forintot), utóbbi esetben 5 %-ot (minimum 500 ezer, maximum 1,5 millió forintot) "kártérítést" fizet a közvetítő cég.

A cég három jelszóval ösztönzi az eladókat a szolgáltatás igénybevételére: innováció, megbízhatóság és hatékonyság. A termékfejlesztés versenyelőnyt teremt az értékesítési piacon, a garanciának köszönhetően megbízhatunk a cégben és egy országos hálózat többszáz tanácsadójának közös munkája segít abban, hogy minél előbb eladják a lakásunkat.
Aki a kompenzációs díjra játszik, annak rossz hír, hogy a termékfejlesztők gondoltak a kiskaput kereső ügyfelekre is. Egyrészt, kicsi a valószínűsége, hogy ha egy profi cég egy fél év alatt nem tudja eladni az ingatlant, akkor egy magánszemély 3 hónap alatt árengedmény nélkül megteszi azt, másrészt, ha gyanú merül fel a szerződéses vételár manipulációját illetően, akkor a cég vizsgálatot indíthat a szerződő felek ellen. Párszázezer forintért nem biztos, hogy érdemes hazárdjátékot folytatni, azok vegyék igénybe ezt a szolgáltatást, akik valóban és rövid időn belül értékesíteni szeretnék a lakásukat.
Az értékesítési garancia módszere külföldről ered, a közvetítő hálózatok a francia April viszontbiztosítóval közösen dolgozták ki a terméket. Franciaországban ennek a módszernek is köszönhetően 60 %-ra sikerült feltornászni a közvetített ingatlanok arányát, a hazai piac jelenlegi 35-40 %-os lefedettsége indokolttá teszi a termék bevezetését.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








